/// LYAN // DEL 1 // TV-BÄNK

UPDATE NY MÖBEL

Osså blir det som varje år.. Varje år senaste 3 åren har jag under hela augusti-månad lagt pengar, och planerat inför samma sak.

Min lya. Men med min ringa lön / kronofogden / mm så går det inte så fort som jag vill.
Att köpa EN hylla per år osv blir ingen lägenhet av presix. Så nu till project matta och TVhylla.

Min nuvarande TVhylla är inte ngn hitech precis, tvärtom. Den kostade 150:- på IKEA för 2 år sen. mm.. nästan exakt 2 år sen. Fast vi hade 2 brevid varandra. Vart bra då. låg, bred, plats för stereo, lite tidningar, en fin blomma, en sån där trendig lampa. ja ni vet hur jag vill ha det.

men eftersom jag bara har EN nu, så får bara TVn plats, den är förlåg för mitt nuvarande rum.
Förra lyan VAR större,. det var en tvåa, och vardagsrummet var mycket större. Jag har inte mkt möbler, men det känns ändå som om allt staplas PÅ varandra..

Så för att lösa TV biten så måste jag köpa ny,.. då har vi olika varianter.

IKEA MALM



IKEA´s Malm-serie faller mig helt i smaken, ren, rak, elegant, skandinavisk. Och just EK-modellen passar bra in i mitt vit/bruna hem. Det skulle även funka under mina nästa ommålningsplaner.

Bredd: 160 cm
Djup: 48 cm
Höjd: 78 cm

Den är ca 60cm bredare än min nuvarande, närmare 40cm högre, men 1 cm mindre på djupet. har hyllor, kan asså gömma saker, sådana saker som jag har ligger framme nu, kan ha en IKEA LACK hylla eller annat i nivå över TVn för belysning mm. smut som fan. 1 495:-


MEN! jag har ju såklart aaaandra idéer. uFo, IKEA-katalog, och internet. FARLIGT.

IKEA BESTÅ KOMBINATION variant UFO



Nästa variant betår av en heldel delar. Den andra är komplett. BOOM.
Denna variant består av 3st ovantående. 2st luckor i samma färg (bok) och en heldel ben för det att stå på. Benen är 10cm höga och denna variant har måtten :

Bredd: 60 cm
Djup: 40 cm
Höjd: 38 cm

DVS, 3st sådana blir 180 i bredd, missar nästan 40cm i djup, och har bara ca 50cm höjd. Men jag har 2st luckor, och 2st synliga hyllor utan lucka,. Om jag då sätter luckorna på dom som är ytterst, så kan jag ställa stereo, TV-box, iPod sådana saker i där det är öppet, dom slipper så brevid TVn som dom måste göra i MALM varianten. och jag skulle kunna fixa en frostad PLEXI-skiva att sätta framför, IR / Dosorna funkar igenom, jag ser om dom är igång, men dom skricker inte HEJ HEJ HÄR E JAG. Det paketet kostar : 1270:-



Den varianten är billigare, jag får en känsla av att den är snyggare för sig, men jag vet inte jag.. hmm, Men jag tror det blir den. Vi får välle helt enkelt se när det närmar sig lön/efter min b-day när jag fått lite extra klöver.

Har även hittat en matta jag skall ha (har sneglat på en såndäringa brun (kanske beige), stor, ryamatta (fluffigjäkel) ett rent helvete att hålla rena,. men satan va snyggt det är, dom dämpar bra osså, jag har fortfrande ett eko hemma. Dom brukar gå på mellan 1000 - 1500 kr för en sån.

En annan sak att lägga med i beräkningen. Frakten från IKEA går på 500:-

SEN har vi ju billighets-mogulen Jysk. Dom har en bedårande TV-möbel helt i min smak.



o den har jag tillomed försökt beställa en gång. Den är även den i EK, och kostar 1300:- Men är beställningsvara o skit. skall dom köra hit den så går det på över 17oo:- Och då e det inte lika intressant. Men snygg är den.

Bredd:170
Höjd:56,5
Djup:48,5


vad tror/tycker ni.. Skall börja en liten följetång ang min lägenhet här. (sen har jag ett hemligt litet ställe jag skall köpa några fräsiga hyllor från, men ajg kan ju inte ge upp alla mina källor, det finns faktiskt många riktigt snygga saker jag hittar ibland, men inte lägger upp här)

Kommentarer

  1. Anonym11:29 fm

    Ha ha ha..... ja, jag är en sån där som hellre lägger pengarna på resor än på boende... så... visst jag kan väl följa dig i ditt "boande" så kanske jag blir ännu mer stärkt i min uppfattning att man bara behöver "ett bord", "en hylla", "en säng" osv... skitsamma vilken, bara den är billig....

    SvaraRadera
  2. hahaha

    Jo... jag lägger hällre pengarna på ännu en elektronisk-grunka jag ändå vill byta ut om en vecka för dom jävlarna släppte en ny utan att säga ngt. dammit!!!

    ja. men jag måste ha ngnstans att ställa dessa grejer på. måste ha ngnstansns att lägga alla laddare, kablar.. o skall jag ändå äga ngt. varför äga ngt jag ändå önskade jag hade lagt 500:- till på..

    hällre äga ngt som e riktigt snyggt, än ngt halvdant.. bröjar man mked halvdana saker, så kommer tillslut bli en halvdan människa.

    sträva efter perfektion. och bli som mig. =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar