/// VAD VAR DET SOM HÄNDE?



Eller,.. när jag blev Pappa. 
Man ligger där och sover, natten till tosdagen. Kl är ca 01.50. Jag hör hur Sara pratar telefon, i vardagsrummet. Mina första tankar skall vi inte rada upp här. Men mitt i samtalet hör jag :
Men vattnet gick just. Ja, i sängen. Och det slutar inte. 
Här ngnstans har jag gått från att ligga, vara sur och trött, till att sitta upp, ligga ner igen, stå upp, och återigen ligga. Jag var nog inte den piggaste varelsen på jorden, men jag vill inte direkt kalla det trött heller. 

Är det dags nu? 

Vi blir iaf ombedda att komma till Sjukan. Vem ringer vi? Ehh. Robban. Ja visst. Så vart det. Efter en kvart sitter vi i bilen mot sjukan. Och jo då. Vattnet hade gått, och allt såg bra ut. Om inte Elin kom inom 3 dygn, så skulle Sara bli igångsatt. Men den snälla tjejen som tog emot oss sa att det nog skulle vara inom det närmsta dygnet iaf. 

Hem, sova. Jag sov iaf. Sara gav väl upp närmare 6, då hon lämnade sovrummet. Själv sov jag rätt bra. Till kl 8, då det började härjas igen. Nu ville Sara direkt till sjukan, inget snack om saken. Själv så ansåg jag det vara lite tidigt. För fan kvinna. Det är inte dags än. 

Så jag tog en dusch. 

Sen åkte vi med Robban. Vi var där ca 9. Får ett rum, en BM kommer och undersöker Saras undre värld. och jo, livmodertappen var helt borta, och hon var 3 cm öppen. Varje cm till nu kommer ta ca en timme. Yey! Kul att sitta här o se på när Sara har ont. Det värsta är att man inte kan göra ngt, man bara står där, hejar på. Och allt känns bara så jävla meningslöst. Allt jag gör. Snacka om överflödig. 

När kl närmade sig halv 11, så skrek Sara lite mer än vanligt, smärtan var rätt så vild. En läkare skulle komma med Ryggbedövning, men ingen hade kommit än. Sara trycker på den röda knappen. In kommer två tjejer/tanter/damer. Gör ännu en till undersökning. 

Jo då. Sara är öppen hela vägen. Det verkar som om det skall bli ett barn här. 

Du sa VAD? Men, det är ju flera timm,.. men hon har,.. klocka,.. bedövning då? VA Faaaan. 
Den där hemska väntan, plågan, är som bortblåst. Det är på gång. NU! Här! Men.... 


Att se sin kvinna, den man älskar mest i sådana smärtor är inget ngn skall behöva gå igenom. Framför allt inte när man inte kan göra ett jävlaste dugg. 7cm på en timme. Tror jag att hon hade ont den stackarn. Hon skriker, jag kramar, tittar ner några gånger i mellanåt för att kolla läget. Det är ändå mitt barn som är på gång. Jag slås av hur litet huvudet som sticker ut halvägs är. Tbx med blicken till min plågade Saras ansikte. Inte tappa fokus. Vad hade hon för hårfärg? Tittar ner igen. Just det. Sara! 
Då kramar hon min hand extra hårt. Ena systern hojtar ngt om att hon inte får komma ut än, nästa verk, men inte nu. FÖR HELVETE KVINNA! VADÅ INTE NU? Schhhh, bra, säg sånt i huvudet uFo. Bra. Håll handen, Oj Nu kramas det. Inte titta på bäbis, titta på din Tjej. Hon skall ha uppmärksamheten. 

Såååå då var den ute. VA? Men. Awwwww... 

Att se detta, blåröda lilla knyte på Saras mage var rätt magiskt. hi hi. Elin. Kl 11:06 den 7/10 2010 vart jag vad man i folkmun kallar för Pappa



Hon vägde 3040gram och var 48cm lång. Det var allt jag kunde komma på just nu. 
Ja. Jag måste tacka för allas kommentarer på Facebook. Hur mkt som helst. Helt galet. Jag är glad, Sara är glad, Elin är trött. 

Kommentarer

  1. Anonym12:52 em

    Vilka fina bilder Anders. Vilken bra beskrivning av hur det kan gå till.
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Fyfan vad glad jag blir! Söt är hon så det förslår, jag kommer upp i helgen och tittar till henne! är ni hemma hela helgen? (jag antar att det inte ska ut och drällas på stan något mer de kommande 18 åren ;))

    SvaraRadera
  3. Anonym1:07 em

    Härligt! önskar er all lycka!
    //Bolling

    SvaraRadera
  4. Anonym1:18 em

    Vilka underbara bilder,Kramar till er alla Gabrielle & Anders

    SvaraRadera
  5. Anonym1:23 em

    Grattis åter igen! En perfekt "Ufo"- beskrivning på hur det gick till. Hoppas ni mår bra allihopa. Jättefina bilder på en jättefin bebis och två stolta föräldrar! Välkomna in i föräldraligan! Stora kramar från Laika

    SvaraRadera
  6. Ni är glada och här sitter jag och grinar! Så himla fint och så himla himla mycket grattis! Någon annans tur att lära de små allt otyg nu? ^^

    SvaraRadera
  7. Tackar för kommentarerna. Verkligen.

    SvaraRadera
  8. Åhh shit, grattis igen.
    Jag fick allt tårar i ögonen. Fasen jag som brukar vara så hård :P
    Hon är så himla söt, och berättelsen fantastisk.
    Lycka till nu.

    SvaraRadera
  9. Jag är lite glad över att det var en "uFo-beskrivning" Det tyder på att jag har en viss standard. Jag brukar ha ganska lätt för att uttrycka mig.

    @Hannes, vi kommer vara hemma ja.

    @Anna, nu förstår jag inte alls =)

    @Stina, se där, det finns ett hjärta bakom denna kalla spacklade fasad =)

    SvaraRadera
  10. Anonym10:15 fm

    Finns inget mer magiskt/häftigt än när ett barn föds... Grattis till er båda.. Vilken fin liten tjeja ni har skapat... jag önskar er all lycka... Kram Melina

    SvaraRadera
  11. Anonym12:47 em

    uFo , Jag är fan i mej stolt över dej pojk :)
    Det där har du gjort bra !
    /Danne

    SvaraRadera
  12. Anonym12:47 em

    My bad... "NI" gjort bra !

    SvaraRadera
  13. @Danne jag tar åt mig hela äran!

    @Melina Tack tjejan =)

    SvaraRadera
  14. Du får mej bli helt tårögd! Jag vill med uppleva det som du och Sara just gjort!!
    //StefanBMX

    SvaraRadera

Skicka en kommentar