/// ATT DÖDA EN MUS

jag skulle laga min Mighty Mouse, den har ju den berömda "klittan" som scrollhjul. Jättesnyggt, o minst lika bra,. TILLS, du har använt den ett tag. Det sätts en hel del geggamoja runt den lilla bollen. Så jag bestämde mig för att plocka isär den o fixa det..


Kniv syster!
In med kniven o börja bända.. Första listen här är enkel.. Nästa list är LIMMAD, och tog mig goda 20minuter att få bort. Att lossa locket var en hel vetenskap. Och det är där det går fel. Mycket fel. musen har bara ENknapp. men via samma teknologi som en touchpad funkar så känner knappen av om du använder högerklick, eller vanligt vänsterklick.


Och så ser vi ut invändigt.. Observera att det ligger en flat-kabel brevid. Det är den som går till scrollbollen.


Och här var det skitigt.. MYCKET.. På med T-Röd och topps.


AHH SOM NY... Eller inte.. Den däringa kabeln, den har gått av i fästet. Så allt är helt gjort i onödan. Så jag måste asså köpa en ny råtta till iBooken. NU VET jag det, så nästa gång skall jag inte rycka som jag gjorde för att lossa locket.

Awww... kållar så den funkar.. Här märker jag mitt fel.. scrollbollen funkar inte.. allt annat funkar.. men det var ju scrollen jag skulle fixa.. FÖRBANNAT.

Jag i mitt datoranvändande har även riggat scrollen att göra olika saker i olika applikationer. Så hur många gånger senaste timmen tror ni inte jag försökt göra saker? sucka.

ngn med en ny mighty mouse till jag ?

Kommentarer