// TREHUNDRA (300) DÖINGAR

Arrrrr, jag hade en dålig kebab imårrse så jag måste vifta lite med detta svärd.

Efter all hype om filmen 300, så betämde jag mig för att se skiten. Och jag måste väl erkänna att den var snygg. Fruktat snygga scener som kommer bli stilbildande inom mastodont-slagsmåls-scenerna. Fifan så vakert det var. Scenerna blandade slowmo, rapid, och underbart precisa stötar, slag, och perfekta svinganden med knivar, svärd, pinnar med ngt vasst i ena änden, och dramatiska viftanden med mantlar.

Mäktiga tal om död, ära, berömelse, och om att vi aldrig skall glöma sparta (hmm känner igen det från filmen Troy. där ända anledningen till att Herkan (AKILLES SKALL DET VARA) slår på folk är just för att bli odödlig genom minnen, sagor, och en mångmiljonsfilm)

Nae, det är inte så att jag dissar filmen, den var riktigt bra. Länge sedan jag såg en hel film till eftertexterna. Annars brukar jag fimpa när det är 10 / 20 minuter kvar. För man vet vartåt det hela lutar. Emedans jag här väntade till slutscenen i hoppet på en ny scen med välplanerat hoppande, huggande, och digitala blodstänk över hela sparta. Kan nog tänka mig att se den igen, i bättre kvalité. BluRay ngn?

Men hur svårt skall det vara att få tag i sina vänner? Varför svarar dom inte på telen? varför finns dom inte i den verkliga världen.

So after all of the 300 hype, i finaly saw this motion picture of beautiful fightscens, a good looking horny wife. Politics, and more blood. And blood in the most awsome way. SO.. My werict is. The movie looks awsome, but i wouldent go see it in the cinemas. MAYBE, i could get it on HDDVD / BluRay sometime. Thats about it.

Kommentarer

  1. ahhh akilles... Jag tänkte Akilles, men det vart Herkules eftersom dom nämde herkules i filmen...

    Och vad är det för skillnad? Fiktiva individer likväl. ^_-

    SvaraRadera

Skicka en kommentar