// FACEBOOK = 1984?

Facebook är ett fenomen i USA som Myspace, Lunarstorm, Badboll eller andra sociala nätverk. Fast inte riktigt. Man kan lägga ut Bilder, info, med mera med mera. Sånt som kidsen idag gärna gör. Själv heter jag ofta Kuksugar Klas på div sidor och bor på Bluffvägen 10 i Låssasby. För när jag började med Sociala-websidor, så var det SÅÅÅ viktigt att inte skriva överallt vem du hette och vad du bodde i för storlek på skor. (den du)

Sen nu när jag klickade runt och kållade mina morgon-bloggar. Så stöter jag på en link som hete Do You Have a Facebook? Nae. jag sade upp det kontot för länge sedan. Varför frågar du? hmm KLICK... Efter att det har laddat ett tag, så kommer en flash-animation. Med ganska så skrämmande info. Facebooks kopplingar till CIA, och andra mer eller mindre skrämmande saker. Dom loggar troligen allt. Sätter oss i fack med mera. Facebook har även (vilket osså nämns i klippet) en sak dom kallar Pulse. Där dom har en del Medel på saker. Vilken är den mäst sedda filmen bland pojkar, vilken är den mäst köpta skivan avflickor, vilken politisk åsikt är mäst vanlig, och hur ofta åker du på träningsläger för al Qaeda. Dom sista hittade jag på. Men DET KAN VARA SANT! Varför inte jag menar. Om dom gör publika-listor över "normala" saker. Så är jag rätt säker på att den mer känsliga informationen, som vi som privatperson inte ser som så farlig. Kan i fel händer betyda MKT PENGAR. Och makt.! Tänk på det.

Klicka, tänk, våga vägra heta ditt namn! Jag skall hädanefter gå under namnet Kuksugar Klas, son av Vad-Var-Det-Han-Hette-Nu Karlsson, och Fia Fittnacke äro min profet. Låssasby äro min hemvist. Och min skostorlek skola i sanningen vara 58 grader östlig.

Och om du inte fattade topic så är 1984 en bok (ja du vet en sån där sak av papper, med text i, nae, inte serietidning, inte cosmopolitan, dom stora, ja, just det, en sån du vart slagen med av pappa, mmm exakt, nae, inga batterier ingår) som skrevs av George Orwell och vart publicerad 1949. Apple hade en reklam som driver med öppningscenen i 1984. I vilket fall, så har myndigheterna full koll på dig och vad du gör. Den så kallade Big Brother-effekten. Så ja, nu vart du kultiverad osså.. helt underbart. Grattis. Fast mamma tycker jag skall läsa AnimalFarm ist av samma författare.

Kommentarer

  1. Anonym4:04 em

    animal farm ditt dumhuvud

    SvaraRadera
  2. animal var det ja.. Där ser man.. Kan va därför mina sökningar vart lite förgäves... animal.. (mental memo)

    SvaraRadera
  3. hannes... jajaja..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar