// MANGEL I STOCKHOLMSSTUGA.

Strings And Things 03 feb 2oo7
22 - 24 Jim-Y
24 - 02 Aladdin
02 - 03
Nemus
03 - 05
Miss Logic
05 - 07
uFo
07 - 09 Sleepwalker

Vad tycktes då? och vilka intryck vart jag mosade med ?
Vi kan ju bröja med att jag skall hälsa till Jani från FmF-Flipp.
Han är en underbar människa. Damn vad härlig.. aj lakj alot..

Så. det hela började för mig redan relativt tidigt på lördagen.
Satt o lyssnade igenom skivor för brinnande livet. Men det resulterade
ändå inte i ngt. Så det blev en lätt lunch, o sen ner till tåget. Är det ngn
som vet vad det kostar att åka tåg till STHLM från Pekning? 220:-
för en ungdom av min valör. Efter en tråkig och alltför långsam tågresa
för att bli upplockad. Eller kanske inte. Att saker var lite struliga var
en underdrift av få. Så jag tillbringade närmsta 1.5 timmarna åt att
dricka öl för 300 kronor på en av dom många barerna på Centralen.

Centralen är en skum plats att spendera en timme på. Hade jag vart
bosatt i denna våran huvudstad så hade jag nog kunna tänka mig att
knalla ner och bara förundras någon gång i månaden. Jag hittade tex en
underbart vacker flicka, som skuttade runt med sin hund. Hon kom in
med sin hund, satte sig på en plats, iklädd jeans och linne. Gick iväg med
hunden, var borta i 5 min, för att sedan komma tbx, till samma plats,
och sendan vandra iväg efter 15 minuter. o sen tbx. Och detta pågick
under hela den tiden jag vistades där. Märkligt.

Så. När jag väl skulle plockas upp så var det Jockes flickvän och deras
"förare" för dagen. Vi kanske tycker att våra vänner kör som biltjuvar
här i byn. Men rally-kalle o alla andra. Dra åt fanders. Detta var killen
som tvingade upp en VW-buss i 160 på väg mot en säker död. Felet var
bara att man vande sig så fort. Så det var som att åka med vem som hälst.
Han hade nog en medelfart på 120 konstant genom storstockholm, och
140 utanför. Trevlig plick det med.

Väl på festplatsen, som var en liten stuga som helt enkelt var för söt för
en sådan stad, så träffar jag resten av folket. Men efter som jag inte vart
upplockad (hmm kul ord, upp-plockad eller upplockad. upplockad kan ju
även vara upp-lockad?) fören närmare halv 10 så kom vi inte dit förens
11. Så Jim-Y var redan i fullgång med att tuta på golvet. Väl inne så var
det ja säkert 20 pers.

Efter att ha hälsat på dom flesta. (vet att jag glömde en, men allt var så
för mycket för stunden) så var det bara till att sitta o glo. Jag kände ju
ingen. Men det varade inte i alltför många minuter. Flipp kom!

Flipp var en av dom få som jag "boundade" med på FmF´o6. O när han
väl var där så hade man ngn man kände. Och man hade helt plötsligt
200 pers som man skulle hälsa på, träffa, och så vidare. Min flaska vin
jag hade med mig förblev otömd faktiskt. Så till själva spelningarna.

Jim-Y har jag vant mig vid att han spelar lite annorlunda musik, men
han kan ju psy med så. Why not. Han är ju "techno"-dj i grunden. Och
sånt gillas. Han som ägde att ljudet på festen likaså. Mycket bra skit.

Aladdin behöver välle inte ngn närmare pressentation? Snubben som
öppnade sitt set med Basshunter - Botjävelen Anna på FmF ´o6. Ett
bra set, typ. Eller ja, det är så långt ifrån min "genere" så jag vet inte.
Han spelar välle bra. Men ja.

Nemus. Effekternas mästare, killen som tydligen måste ha tyckt att
dom låtar han spelade var så dåliga. Att dom måste ha en effekt från
brädan vid varje 16/16. en två tre fyr fem sex sju åtta (FX start)
en två tre fyr fem sex sju åtta (FX slut) Igenom hela setet. I början
trodde jag bara han hade lite oflyt när han beatmixade. -men jag vet
nu varför han hade lite problem- uj uj. Kommer till det senare.

Miss Logic. Som var en mycket snäll, och trevlig flicka,. söt var hon
osså, o det gjorde ju inte saken sämre, så vad tyckte vi/jag om det
hon vilke leverera till oss i musikformat? Jo.. hon bjöd på allt sånt
som robban och jag spelade när vi bodde ihop, allt vi spelade på våra
fester. Det var allt från GMS - Shrek , 1200 mics, till Infected. Helt
underbart med alla dessa gamla toner. Synd bara att dom påminner
för mycket om en svunnen tid. i miss you.

Sen var det dags för mig. Trött som få,. och utan en aning om vad jag
skulle spela.. Så det var bara att stoppa in en skiva. och välja en låt.
Relativt på måfå.. en minut in i setet så kommer Aladdin upp o
grattulerar till öppningslåten. Yes! uFo e på G. första mixen går kalas.
Har tillomed mod att leka lite. Och det blir jubel, leenden, och allt e guld.
Till.. nästa mix. uFo e så uppe i allt så han glömmer en regel uppe. Men
sånt händer alla. uFo blir varse hur pass beroende av BPM-räknare som
han eg är.. uFo andvänder dom för att se vilken låt som går fel. det hade
räckt med en röd eller grön lampa. röd = för snabb grön för långsam. då
vet jag åt vilket håll jag skall.. Jag hör bara inte vilken låt som springer
iväg. Katatrof. Så. efter 2 halvt om halvt kasserade mixar så bestämmer
jag mig för att följa trenden under kvällen. Intro-mixa. Så resterande
tiden ägnades åt intron. så förutom det så gick setet guld. Ett sjuhelvetes
mördande bjöd jag på.. och ETT fel i låtval. Skulle ha låt 6 på en skiva.
vart låt 7. Den börjar på 147. slutar i 210. så. det vart till att försöka
mixa bort den så fort det gick. -sucka- Vart lite besvilken på mig själv
och skall helt enkelt ställa mig o öva så ofta jag kan utan BPM-räknare.

Sleepwalker. Så hur spelade han? Han skulle spela sist för han spelade
hårdast. Sen att vi hade nästan samma låtval. Det spelar ju ingen roll.
Och att han spelade låtar jag skulle spelat eg. Han hade 2 eller tre låtar
på sin lista som jag hade i mina tankar. Men jag kom inte så långt. Men
han mixade på bra. Ett sjuhelvetes muller. Och det var vad folk hade
pratat om att dom ville ha.. Mer dark mer dark! Vi gav dom det. Han
gjorde ett kalasbra set. Alla gör vi misstag mannen.. Kålla bara på mig.

Så allt i allt var själva festen lyckad. Att jag sedan inte kom hem förens
klockan tre på söndags-eftermiddagen är ju en annan femma. Då var
det bara hem, käka ngt. typ sex stycken billys panpizza, 2liter julmust
och sen sova.. Sen sov jag till kl fem idag morse. SUCKA..

Men det blir nog inte sista gången jag spelar där. Jag gillar sthlm. Fan
så mycket trevligare folket är. Norrköping, från o med nu kissar jag på
dig. Må du behålla dina surbullebarn. Jag skall härifrån..

Måste nog påpeka att jag var vaken ca 31 timmar nonstop. Men ända
medel att hålla sig vaken på ngn konstig kopia på redbull, som var
godare än rädbull, och fanns på 50cl burk. Yes!

(kommer uppdatera denna post lite eftersom)

Kommentarer

  1. iffta said gör så ja inte kan haka på ;<<<<

    skojj att du hade skojj iaf baby ;>>

    SvaraRadera
  2. jo.. Kul var det.. Så fort Flipp dök upp så man hade ngn att leka med.. Innan han kom kände jag mig som en mycket ensam, och vilsen pojke. =) Måtte dom lägga upp bilderna snart så du får se Torpet..

    SvaraRadera
  3. Anonym3:29 fm

    Mors, du har haft mycket skoj för dig. Själv vaktar jag sovande åldringar och kollar om du hittat nåt som är roligare än äckliga spelprogram på fyran (kommun tror inte på kabel-tv för dementa). Vi kanske borde höras nån dag? Var ju ändå ett tag sen...

    SvaraRadera
  4. Judith: Damn lever du! Där ser man.. Och att du läser min blog gör mig nästan nervös.. Hur fan kan du den URL:en jaja.. JO det kanske ligger ngt i att det e dags att säga hej till varandra IRL igen ngn dag.. Det tog abrupt slut vill jag säga.. O nae.. spelprogram på fyran äro utav ondo.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar