// HUR SOVER MAN?

Har ni funderat över hur man sovar?
Jag gör det.. Ganska ofta.. Typ varje natt.
Hur gör man? Vad är det som får oss att sova..

Såg en dokumentär om sömn på Kunskapskanalen
för några veckor sedan. Där som sade att hjärnan
började producera
"gå-o-lägg-dig"-ämne så fort det
hade vart mörkt för dina ögon i minst 10 min.

Hjärnan trodde ju det var natt..
SKITSNACK!
Ju senare och mörkare det blir, ju mer spritter det
i benen och kroppen på mig. Förbannade jävlar.

Det har alltså resulterat i att jag sätter mig vid
datorn runt kl 22. Och lägger mig inte förens runt
03. Ibland senare.. Men jag är inte ens lite trött innan
så varför ens försöka. Och om jag väl somnar innan kl
03 så vaknar jag runt där ist.

Vaknade förra måndagen kl 3. Och var sen uppe efter det.
Även nu när jag vart sjuk så har min sömn varit ngn helt
annanstans. Jag vet att jag brukade ha svårt att somna
när jag började högstadiet.. Men nu e det fan sjukt.

Och nae mamma.. Velerina natt (eller vad dom heter) Funkar
inte på mig. Det funkar bara om man smäller i sig en karta
och drar några snabba folköl på det.. Fråga robban.. han kan
vittna om att jag somnade i en mening. Ujuj..

Ngn med några på tokför starka somnpiller att ge bort?

Stilnoct kanske?? Tackar!


Det ända som är bra är att jag sitter o meckar musik mitt i nätterna
det är ju iaf lite bra.

Kommentarer