// VARFÖR SKALL MAN VAR ÄRLIG?

Har nu bestämt mig för att vara helt ärlig, ta tag i mitt liv, betala alla räkningar, bli av med mina skulder osv.

Men om jag skall betala alla räkningar som kom hem denna månad (då är det ändå 2v kvar till lön då alla räkningar brukar komma) så måste jag låna en tusenlapp. Plus att jag hade tänkt betala av mina skulder till vänner. Så det fattas lite pengar. Julklappar? oj oj, o mat kanske?

Har inte köpit mat på 2månader,. så jag hade tänkt fira till med ngt annat än ris o soya. Kanske en pepparkaka på julaftonsmorgonen och en macka? Är det för mkt begärt?

Tydligen.
Jag kommer inte ha en krona. Så sorry vänner.. Inte en julklapp kommer komma från mitt håll. Vet inte ens hur jag skall styra upp en jul åt min familj.

-Hej mamma, hannes, jonna o micke, ni kan få en räkning var av mig, ta 2. jag har flera. Det kommer räcka till er alla. Ja vad fint..

-Ngn kanske känner för en Skuld? Jag kan inte locka med en Utmätning?

Får jag det inte att funka med pengarna i vår, så skiter jag i det här, o kommer bara betala hyran och elen, resten får fan kronofogden ta hand om. Jag kommer aldrig bli fri från skulder. Men jag kanske äntligen kan köpa färg, måla klart hemma, fixa så jag kan trivas i lägenheten och inte ha en halvfärdig jävla knarkarkvart som det känns som nu.

Man kanske skall sälja droger. Dom verkar ju tjäna en del. Ngn som har ngn frän drog jag kan sälja? Koffein, räknas det? Ibumetin?

Jag är helt enkelt Ekonomiskt knullad av sverigesstat. Tack Persson.
Och du Reinfeldt,.. vart fan e den däringa 1000-lappen du snackade om.
Show me the money!

Kommentarer