/// STEAMPUNK

Senaste året har jag ramlat i kärlek med något som kallas steampunk.
Vad är då steampunk. Ång-punk. Steampunk är en vision av hur saker o ting skulle vara om vi hade stannat med ånga, inte uppfunnit el. Det gäller design, mode och allt. Men med dagens uppfinningar.



steampunkad dator. vackert?

Vi nördar går igång som bara den på det. Folk steampunkar sina tangentbord, datorer, mm.
Och vackert är det, kul, och förbannat snyggt.



steampunkad laptop.

Jag tycker det är helt underbart. Rent maskinellt och estetiskt. Det är modern flirt med dåtiden. Och ja. Allt funka. Leksakerna funkar, även om dom ser ut som dom gör. Själv har jag inte vågat mig på att modda mina leksaker efter steampunk reglerna.

Är väl lite för rädd att jag skall sabba ngt. Men det skulle vara kul att klippa en gammal laptop för 2k på blocket och gå lös på.






Den här guran är ju bara för underbar. Rost, ångledningar, kuggar, allt. Fler o fler filmer ploppar upp som leker med hela steampunktemat, spel (bioshock nu senast), massvis med anime (steamboy, last exile, full metal alchemist)


LÄNKAR

The Steampunk Workshop
Steampunk Wikipedia

Kommentarer

  1. Anonym10:08 em

    Håller med! Verkligen urläckra grejor. Skulle va kul att se dom in acction.
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Anonym4:47 em

    Ja, kul när kan upptäcker något att brinna för...
    Testa för tusan!

    SvaraRadera
  3. Anonym7:44 fm

    Kanske vore ett projekt för tekniklektionerna!
    Lite kul måste man ju få ha där också.Mamma

    SvaraRadera
  4. mamma : grej för tekniklektionerna LÄTT!

    Låt dom ta med sig en gammal grej hemmifrån, gammal mp3spelare, walkman, eller liknnande, plocka i sär den, lära sig om elektroniken inuti, och sen pimpa den enligt Steampunk.. Awsome!

    Man skulle kanske börja skolan igen.. 4orna var det va?

    Nynna : Jo det e kul som bara den. Men man måste ha ngt att leka med. Nu är min ekonomi inte vad den borde. Så jag har inte riktigt råd att leka med grejer..

    Men när/om jag skaffar en ny mac så kommer jag steama den gamla.

    SvaraRadera
  5. MEE LOOOOVE Steampunk guran!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar