/// BÄST JUST NU. TRAILER I ITUNES

Att se på trailers i iTunes måste vara en av dom bästa grejerna just nu.
Ända felet är att man måste gå in via den amerikanska affären. Det e lite sugit.
Men väl där, klicka på movies, sen på theatrical trailers. Boom. Så har man hela skärmen fylld med titlar.

Och i vår HD-fanatiska värld av idag, så finns det nästan alltid minst 720p trailers att vila ögonen på.
Jag har nu senaste dagarna spanat igenom närmare 100 olika trailers, och blivit intresserad av närmare 30 filmer jag inte hade en aning om att jag ville se, eller att dom äns fanns.

Sen e det bara till att lägga dom på bevakning i uTorrent, vänta på att dom släpps, tanka hem dom automatiskt, för att sedan njuta. Är dom riktigt bra.. Då väntar jag tills som kommer på DVD.

För däri ligger skönheten. När man laddar ner filmer så har man råd att se ren o skär skit. Man kan offra 2 timmar av sin tid på en film som man kanske inte eg känner så mkt för. Oftast är det som man först befarade. Den här filmen är ngt av det sämsta jag sett.

Men ibland kommer guldkorn som sveper mig av stolen. En film man inte hört talas om, aldrig skulle plocka upp i DVD-hyllan i den lokala video-butiken. Men men nätet, så kostar det inget. Och jag kan hitta den där perfekta filmen.


Letters From Iwo Jima är en typsik sådan film. Hade inte hört om den eller ngt. Läser lite om den, funderar lite, o tja, varför inte.. Nu väntar jag på att DVDn skall trilla ner på posten. För dammit så bra den var.
Hade aldrig hänt om jag inte använde torrents.

Så. Jag gör ngt olagligt först. För att sedan kunna välja det jag verkligen tycker är värt att lägga pengarna på. Är det då så jävla fel av mig? Istället för att nu betala dyrt o se ngt fruktansvärt dåligt på bio, så köper jag bara kvalité nu.

Jag tror att dom flesta gör så, mer eller mindre. Visst finns det dom som inte har betalat en krona för ngn form av kultur senaste 10 åren. Men jag gillar att äga. Och varför äga en kopia om jag ändå kan äga orginalet. Bara en tanke signerad uFo.

Kommentarer