// NT PRATAR OM SPEL SOM DROG ELLER?

I en artikel på NT.se så läser jag detta.

"Jag tycker personligen att det riktiga livet är rätt tråkigt, det är alldeles för grått och färglöst för min smak. Ända sedan jag var riktigt liten har jag varit en stor drömmare och en stor tänkare. När jag slår på min konsol försvinner allt det där, allt det gråa och allt det färglösa.
Jag sugs in i en helt en annan värld med sina egna regler och förutsättningar.


Oftast bjuds man på storslagna miljöer fyllda av färg och liv. Att vandra längs ett öppet fält bredvid en porlande bäck och komma fram till en liten underbar stuga av trä med rosaskimrande körsbärsträd i trädgården är inte alls en ovanlig syn. "
Hag har hört detta förut.. AHH ALLA knarkare.. dom säger samma sak. Fast om droger..
Ett av dom starkaste skälen till att folk brukar droger enligt många läkare, psykologer,
och liknande varelser som tror dom kan ngt bra för att dom har gått en skola.

Men om det nu är "verklighets-flykt" som är anledningen, fixa det då..

Sveriges stat. Gör våra liv roligare. Och inte så grå.. Måla hela världen lilla Reinfelt.

Kommentarer