Hej mitt vinterland.

 ...nu får det vara bra. Jag e redan trött på all jävla snö.. och vill ha vår igen! Såååå stick o brinn mitt vinterland. jag har fått nog. osv osv.

Året som gått har välle vart fint? Tog en månad extra innan Våren kom. Den varade i 2 veckor. Sen var det högsommar, 40grader varmt och missär. Sen var det sommar. o sommar, o sommar, o sen höst i 2 veckor. o sen POFF den 1Nov så kommer vintern. Smadacka! -1 grader kl 13oo och snö snö snö snö...

Jag gillar snö. I norrland, eller på ngt berg ngnstans. Inte där jag är.. Om jag inte ÅKT till ngt korkat berg just för att få lite snö innanför kragen, frysa, itne kunna tända en cigg, och vara tvungen att kasta på sig kläder för en månadslön bara för att kunna köpa en liter mjölk.

Jag har gjort att som hör vintern till, Fottat snön, gjort en snöängel, fångat snökristaller på tungan, kastat en snöboll på en intet ont anande bil -den stod still men ändå- knappt kunnat tända en cigg, fryst, fått snö innanför tröjan, halkat, ramlat, och redan lackat.

Så låt oss alla montera våra element på utsidan av våra hus, och VÄRM UPP SVERIGE!

Kommentarer