/// HÄNDELSERIKA DAGAR

Den gångna helgen har varit en av dom mäst händelserika på en bra stund. Kanske inte så mkt fullfräs, åka till andra städer för att temporärt bli av med minnet. Utan på ett mer berg&dalbane-aktigt vis.

Fredagen var jag hemma tillen början pg.a en helt otrolig skallebank som nog hade kunnat sänka en blåval. Men när jag väl slog upp mina små blå runt 14.oo så mer eller mindre log livet mot mig. Länge sedan jag hade en känsla av att livet nog vill mig väl. Men även denna dag skulle det mer eller mindre raseras till grunden.

Skulle ta en ÖL med Tobbe, och Robban (Calle & Harry sammanstrålade med oss i ett senare skede) på Världensbar. I takt med alkoholen så vart vi gladare och gladare. Tyvärr sägs en hel del onda saker till varandra, lite på skämt, lite på allvar. Tyvärr råkade tobbe och jag riva upp några gamla sår via en påminnelse av en incident för en dryg månad sedan.
Jag funderade länge och väl på om jag skulle förlåta denna handling tobbe utsatte mig för den gången. Men hur skall jag kunna stöta bort en "bror" ? Det går ju inte. Så när han nu flyttade till mitt grannskap så kunde jag inte neka honom min kärlek.

Att vi sen osså råkar vara två själsligt trasiga pojkar så blir det inte bättre när lite sprit kommer med i bilden. Så efter en stund bröjade vi småjävlas med varandra. Och utan att märka det själv så började vi peta på varandras svagaste punkter. Det hela eskalerade sedan till att vi mer eller mindre körde in atomvapen på varandras ömapunkter och drog av varsin salva.

Han vann. Han hade störst vapen. Vapnet var den tidigare nämnda incidenten. Att han sen ber MIG att säga förlåt för att JAG har sårat honom så sjukt mkt. Då tog jag min jacka och gick. Någon måtta får det fan vara. Så nu ligger bollen hos honom. Han får svälja sin stolthet o försöka förstå att allt han gjort under våra år lätt övertar det lilla jag har på honom. I mina ögon.

O nej, jag tänker inte nämna vad det är i detta forum. Tror det gör mer skada på oss båda. Nu vet jag iofs att han inte läser min blog. Men man vet ju aldrig.

Så. Jag gick hem, la mig o hoppades ngt väldigt tungt skulle falla på mänsligheten.

Lördan. Vaknade upp kl 6, tack vare att Gräsa ringde. Tack älskling. Efter att ha tvingat ner min tomtegröt och mitt kaffe så ringde Hilding mitt i alltihopa och ville leka. Sagt och gjort. Han vägrade säga vart vi skulle, så det var bara att hoppa in i bilen och hoppas på det bästa.

Vad hade Hilding lilla i sin ask,. DJUR! Vi skulle på Tropic-EXPO, med försäljning och grejer. Jag är ju inte ngt stort fan av djur, men en o annan reptil, kakerlacka och några spindlar kan jag faktiskt gå med på. Vi struttade runt där inne relativt länge några timmar, Hilding köpte 5 spindlar, en ödla, och 2 bönsyrsor. Vad dom är bra till skiter jag tillomed i att tänka på.

Efter djur-chocken gav jag mig av hemåt för att sedan gå över till Harry och avnjuta 80-tals-klassikern Terminator. FI FAN vad den är bra ju.


elak brödrost

Söndagen tillbringades i ständandets tecken. Städade allt, pantade, sopsorterade, osv osv. För att avsluta dagen med Nintendo. Mitt i denna dagen satt jag uttråkad som få o hoppades att något utav värde skulle dyka upp på TVn. Det ända som fanns var någon hockey-turnering. Sverige-Finland, roligare än Bingolotto och Kulturnyheterna på Access TV. O tror ni inte att SVT i vanlig ordning hoppas att dom skall kunna behålla sina tittare, även om dom skall få dom att byta kanal engång i halvtimmen.

FAN SVT skärp er! Inte undra på att ingen vill betala TV-licensen. Det man betalar för ser man ju ändå inte. Om ni nu skall visa ngt bra, så förstör det inte med att byta kanal på programet. Tror fan det är LAG på att betala. Skulle SVT skötas som ett företag som var tvungen att ha en bra produkt, kundtjänst osv, så hade dom gått i konken efter andra dagen. Dom hade väll ändå bara visat ngn dokumentär om en död typ,. som jag aldrig har hört talas om. Det kan vara intressant, bra och jävligt allmänbildande. Inte det jag klagar på. Public-service är bra.. Men när skall ni visa ngt JAG vill se osså? och inte bra sånt Agda 75 och min mamma vill se?

SVT´s Public-service anda får in Barn upp till kanske 12, 13år sen har dom ett gap, fram till 40, 45år. Räknar dom blankt med att alla andra har dessa betalkanaler så att dom inte behöver fylla ut det tomrumet? eller skiter dom i en hel generation för att jävlas? Eller är det bara jag som inte förstått vad det är som är så fräsigt med en en-timmes svartvit dokumentär om Knyppling på FINSKA.

Sen sov. jag.. O testade på Yoga på måndagsmorgonen. Det ni... Ni skulle sett mig, kl o5:3o visar TV4 Äntligen Hälsa Yoga i en kvart. O det är ju samma tid min klocka försöker påminna mig om att det inte är helg. Jag har nu små-tittat lite på det i ett halvårs tid, o nu jävlar lade jag min naknakropp på mitt parkett golv medans kaffebryggaren bubblade i köket, och konstaterade att jag har varit bra mycket vigare, och starkare i mina dar. Ändå har jag aldrig vägt så mkt som nu.

Mmmm upp o ner har det vart. o Nu är det mörkt ute. Gillar inte vintern. Det ända som är bra med vintern är att våren snart är här.


Yoga?

Kommentarer