// 45MINUTERS DUSCH

Först försover man sig en liten stund, bara så man skulle komma typ 30min försent, 15 om det hade vart cykelväder. Men ist för en 5minuters räserdusch, så vart det en 45minutrare. Men det kändes som max, 7. MAX! Men så var ju icke fallet..

Såg sista delarna i BattleStar Galactica Säsong 2. Och måste säga att när serien började dala runt episod 10, 12, så måste jag säga att dom sista episoderna verkligen var ett uppskjut. Säsong 3 skall tankas snarast för att kasta några ögon på.. Tyvärr så töntades säsong 1 bort när min 200Gigare gick hem o lade sig för några veckor sedan. Men det kommer nog bli att köpa sig boxarna i ett senare skede. Damn u xCasex du fick mig att fastna i BSG-träsket.

Mjukvaru-synthar är ett jävla aber. Och cubase är ren ondska. i Cubase SX 2 går allt relativt bra. Förutom att programmet är så begränsat så det e som att spela symphonier med en triangel och näsflöjt. Medans SX 3 får för sig att kapsejsa, packaihop o dra, käka upp CPUn och rosta RAM bara man säger "kompresa trummorna lite kanske?" Poff! Ondbråddöd och irritation.

Hur fan skall man kunna vara kreativ.. Och kom nu inte o säg att jag skall Köpa alla mina program.. Jag hade gärna köpt allt. Mjukvara, hårdvara, allt.. MEN JAG E FAN INTE RIK. Cubase SX 4 kostar fan 9.ooo jävla rajtantajtan. O det har jag lixom inte.. SX 3 kan man köpa begagnat. För 4.ooo om man har tur. Men jag har aldrig tur. Sen har vi alla mjukvarusynthar på det. Jag gjorde en liten uträkning. Om jag bara köpte det jag BEHÖVER.. Inte vill ha.. utan behöver. som Cubase, ocoh några av mina mäst använda synhtar, FW-mixerbordet, och monitorer. Så trillade jag in på ca 3o.ooo:- Tjena lixom! Det räknar inte med ny hårdvara till datorn som kommer att behövas om jag skall utvecklas till nästa steg.. Just nu ligger min utveckling på min dators brister. 256MB RAM är inte så det räcker för att kunna köra 3 MjukisSynthar, 3-4 Pluggar på .AIFF-spår, kompresa det snyggt, Stereopanorera läkert. O hur fan vet jag om det e bra stereopanorerat. Jag har ju bara ljud från ett håll, jag har ju inga monitorer..

Min anekdot om en för lång dusch resulterade i ett klagande av världsklass på min ekonomiska sitts, och mitt typiska i-landsproblem. Jag hag inte dom grejer jag behöver.. Så jävla i-land... så jävla patetiskt.. Åhh det e så synd om mig..

Kommentarer