/// SÅ VAR DET HELG

FREDAG
Jobbet var fruktansvärt oinspirerande. Jag hade ingen som helst lust att göra ngt. Och när fredagskvällen närmade sig så var jag nästan orolig för att mitt party humör skulle försvinna helt. 
Det visade sig att jag inte hade något att oroa mig för. Inget alls faktiskt. 
Dricka hos robban med tobbe, och sedan även moffe innan vi skulle leta rätt på ett ställe att dricka mer öl på. Förbi munken, men det var så mkt folk, tittade in på harrys, men 50:- i entré, bara för att dricka några öl? Glöm. 
Så det vart O´Learys. Robban spenderade en hundring på dom godaste, men även galet starka Buffalo Wingsen jag stoppat i munen. Tyvärr vart det bara en öl innan jag vandrade vidare mot nya äventyr. 

Ser en skara av "gänget" tar ett bloss utanför svea. Det dricks en hel del, kanske lite väl mycket om sanningen skall fram. Tre öl, och sen en uppsjö Ouze. Dom är ju galet goda. Untsade runt på golvet en bra stund. 

Och gissa om jag vart glad sista halvtimmen. HARDCORE! 

Kvinnligt sällskap på vägen hem, två st till på köpet. Men jag tror mitt sunda förnufft, och tron på mig själv hann i fatt mig. Så jag tog farväl vid dörren, för att vandra hem i min ensamhet. 

LÖRDAG
Mot söderköping. Men kanske lite väl sent. Plockade ner Virus, kablar, klaviatur o hela alltet i väskan. Men väl hos Andreas så meckades det inte en enda ton. Inte ens lite pink noize. Vi var kanske inte direkt upplagda för det. Och på bussen hem var jag inte säker på om jag var besviken eller lättad. Jag lyckades även välta min pizza-kartong så det låg pizza med rödsås på Andreas matta. Smidigaste uFo hoppar fram o gör sig påmind. 

Mot robban och sen KOOKY. Ja, kooky ja. Vad tycker vi om detta fenomen eg. Musiken skulle kunna vara så galet bra. Och ibland så snuddar den på helt rätt techno. Men det saknar det där lilla extra. Det går inte att släppa loss bara. Det blir bara till att små-stuffa i ett hörn med en öl i tassen. Det blir inte hårdare än så. Jag har svårt att rocka loss när beatet påminner mer om min klockradio än totalt kaos. O jag gillar ju kaos. (nu spelar dom Alice DJ med Better of Alone på radion, helt off topic men högst otippat. Har inte hört den på flera år, tankade den själv så sent som förra veckan. Osså spelas den på P3 trixigt)

Hem relativit tidigt för att sova. Mmmm och det var skönt. 

SÖNDAG 
TVÄTTA! Och det var vad som hände. Passade på att se ifatt en del anime, lite podcasts, uppdatera ett par program. Och starta om datorn första gången denna månad. Såg även The Watchmen. Skapligt dålig CAM. Men likväl, nu har jag sett den. Och visst är det så att när den kommer som 720p så måste jag få robban/harry att tanka för att sedan se. Det är nog tillomed BIO-kvalité. Blir det kanske den andra filmen jag kommer se detta år? T4 är ett måste. Jag vet med mig att det var några andra filmer som kittlat mitt intresse. Men jag kommer inte ihåg. 

Heja. 

Nu e det måndag. Och jag jobbar. 

Kommentarer