/// ALLA IDIOTER PÅ SAMMA STÄLLE

Äldre män och mindre driftiga karlar.   
Vi skulle montera vepor. Bossens bror plockar upp mig kl 7, och vi åker iväg. Jag gillar honom, han e rolig. Ser livet från en ljus sida, med ficklampa. 

Mitt i montaget kommer några äldre män för att titta på, det var ju ett ganska stort montage. När jag kommer ner från skyliften så börjas det. 

-Grabben, använd lite grövre skruv, det där håller aldrig. Finns inte en suck i universrum. Och vore det inte smartare om ni hissade upp allt på en gång. 
-Tack det e bra, inte första gången jag gör detta. 
Lite fler "bra" tips haglar över mig, och alla dessa grabben, pyret, kiddet, osv. 
Jag ryter till lite grand, och en av dessa män kläcker. 

-Du grabben, nu skall du inte moppsa upp dig, jag har hållt på med montage i över 5 år. Jag kan det här. 
Mitt svar vart.

-Jasså det säger du min kära herre. Själv har jag bara gjort det här i 9 år. Så om du hoppar på din rullator, sticker iväg till systemet och köper en halva renat, så skall du nog se att det finns en ledig begravningsplats åt dig med tills på lördag. 

Varpå han denna driftiga herre har tappat hakan halvägs in i mitt svar, så jag fortsätter.

-På din tid, innan högertrafikomläggningen så fanns inte saker som expanderplug, kem-ankare och andra moderna grejer, så klart ni använde grövre skruv, ni hade just lärt er karva sträckgubbar på väggen i er grotta. Så kan du vara så vänlig och krypa tillbax i det hålet du kom ifrån, och kanske ägna dig åt ditt egna jobb? 

Han återfår fattningen och tillägger
-Passa dig grabben!
-Passa mig? För vadå? En äldre herre, smidig som ett kassaskåp, med ett överhäng på magen som borde väga in på ca 50kilo. Vad skall jag passa mig för? Att du bryter lårbenshalsen och sen försöker slå mig med det? Woooooo scary stuff. 

Hans vänner vrider sig i skratt, bossens bror fnissar i skyliften. Den äldre herren vänder på klacken och hoppar in i sin bil. Vi såg dom aldrig mer. Och just i det ögeonblicket tackade jag gudarna för att jag kan vara snabbtänkt. 

Vad hade jag gjort om jag inte hade haft talets gåva när jag jag blir arg? Sagt 
-Nedrans gubbstrutt! ? 

Men varför är man inte lika snabbkäftad jämt? När det väl händer så har man ingen där, ingen som klappa en på axeln och säga ngt vänligt? Nae, ist stod jag där, stirrandes in i ryggen på gubben. Osså bara drar han. Fan! Jag hade ju så mkt att säga. Jag hade kunnat förolämpa honom hela dagen om han hade velat. 

Brodern bjöd på frukost. 

Kommentarer

  1. Haha! ownage 2k! det där är läsning värdig mig :D

    SvaraRadera
  2. Glad över att du gillar det.
    Synd bara att man inte alltid kan va så smart/dryg.

    Utan bara när man blir riktigt förbannad. Jag som alltid är så snäll och glad. -hehe-

    SvaraRadera
  3. Anonym1:29 em

    LÄR MIG!!! Snälla!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar