/// VILKEN NÖRD ÄR DU?


Nu är det ball att vara nörd.

Kommer ni ihåg en tid då det inte var något bra att vara nörd. Då man fick stryk om man råkade ha rätt findersättning på tangentbordet, så man vart utfryst för att man kunde alla TV-spel utantill. När man vart av med sin mat i matsalen för att man kunde lite för mkt om musik i största allmänhet. Eller när man fick sin mat innanför kläderna för att man tittade på tecknad-film, på japanska.

Jo, jag kommer ihåg denna tid, med hat, ilska, och förundran över hur man överlevde. Nu är det andra bullar som gäller. Har man nu icke en lvl 70 Mage så e man fruktat ute. Alla spelar WoW, och snackar om prylar. Alla har en 42" TV, och det e tillomed acceptabelt för tjejer att äga några datorer, kunna fixa dom om ngt crashar, och även lägga ut 5k i halvåret på en ny mobil. Helt okej. Kör bara.

Nu är man mobbad om man INTE är nörd. Personligen känns det rätt så overkligt att allt sådant jag förut dålt, och försökt hålla undan, nu nästa ger ragg. Ta det inte för mkt på orden nu, jag menar inte att man kan kliva upp till snyggaste hålet på palace o säga:

-Y0. Jag e en jävel på C-Sharp och målar små plastrobotar jag köper för alltför mkt pengar som bygger på tecknade japanska serier. Får jag parkera min plugg i din dockningsstation?

O sen räkna med att sexet kommer. Men nu när tidningar som WIRED, websidor som engadget, och gizmodo slår nya besökar-rekord. Och tech/nörd/anime/pryl-marknaden slår snurr på sig själv för varje månad så vet jag inte om jag vill personifiera mig med ordet nörd längre.

jag hade min första websida 1995, jag spelade rollspel, jag målade modeller, jag läste serier, jag älskade sci-fi, jag läste mkt fantasy, anime och manga var inget ovanligt i mitt pojkrum. Då VAR man lite speciell.

Nu har varenda 16årig blond flicka en blogg, all form av komunikation sker ant genom datorn, eller sms. Det är nästan så jag längtar tillbaka till tiden då dom analoga telefonerna ägde. Då man tittade på M.A.S.K [1][2] och Transformers, skippade skolan som 9åring för att se Airwolf och MacGyver käkades barn-yoggi och leka med lego.

Leka lego med mig ngn? MAMMA, vart e min legolåda?

Kommentarer

  1. jag har 5 backar lego hos morsan fortfarande YAY ;D

    SvaraRadera
  2. Ha, jag läste igenom geeklistan och kom underfund med att alla fem beskrivningar passar på dig, det betyder ju att du är übergeek, så du behöver inte oroa dig, du är fortfarande speciell :P

    SvaraRadera
  3. ROBBAN! G MIG! Lets leka..

    o ja hannes. Det var samma sak jag kom på. Jag e speciell, awww..

    Men jo, jag passar in på ALLA. förutom att jag faktiskt fungerar i sociala sammanhang.

    SvaraRadera
  4. Anonym12:43 em

    På min vind!Väntar på barnbarn!
    Mamma

    SvaraRadera
  5. barnbarn?

    Det blir inga från min sida, men det hade du nog redan räknat ut.

    Vi får förlita oss på z44k5(Hannes) och Jonna i detta läge.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar