/// SOLSKENS-POESI

Jag blir alltid lika lycklig och varm inombords när jag hittar project, konst och annat kul som är ngt mer än bara där. Jag vill ha mer lek. Detta project fick mig att småle i flera minuter, smuttandes på mitt kaffe.

Själva idén är att dom små hålen i skulpuren släpper igenom ljus vid olika tidpunkter, beroende på hur solen står på himlen. När solen lyser igenom så bildas menignar på marken under.. Ett trevligt inovativt project som iofs nog bara är roligt första gången. Eller tills man sett hela. Men den e söt, lekfull, och platsar så klart här på Zake Naio.

[VIA]

Kommentarer

  1. Anonym6:52 em

    Vilken underbar ide´ verkligen solskens poesi-det finns inga meningslösa tankar i nutidsmiljön!!Skulle man kanske själv kunna åstadkomma ett liknande konstverk i hemmiljön?Klippa ut i papp?Försök!

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag tror att texten är "utskriven" i olika vinklar. Beroende på vilket meddelande som skall synas i olika tider, så tror jag att klipp varianten är omöjlig.

    Att klippa i papp kommer ge samma budskap hela vägen, bara på olika ställen vid olika tidpunkter. Jag tror det har med vinkel på hål, och tjocklek på råmaterialet för att skapa denna underbart glada effekt.

    Men klipp DU.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar