/// HELG // GÖTEBORG O GALENSKAP

[UPDATE] FANN EN FILM [/UPDATE]
[UPDATE2] MER FILM [/UPDATE]

Dricka några öl med Robban o Tobbe på fredagen, för att sedan bjuda Harry på McDonalds var en helt okej, sansad, och inte så mkt action-laddad början på en riktig kalashelg.

Satt uppe till kl o5.oo på fredagskvällen för att få ihop ett så pass bra set jag bara kunde. Klev upp alldeles för sent på lördagen. runt kl 11. Sparka igång dator, käka frulle o fixa dom sista grejerna. Gjorde mig en slask-mix för att se hur låtarna sitter i varandra, o öva på hur/när/var jag skall mixa.

Hebbe o Hilding tittade förbi. Käkade en pizza o bega oss till Harrys för att träffa Robban. Det var en hel del prat om att dom kanske skulle komma till Götet. Tyvärr vart det ju inte så. Era tofflar.
Knallade ner till stationen, kanske lite väl tidigt. Men jag är hellre en timme för tidig, en fem minuter för sen. Så väl med biljetterna i handen, läsandes en bok satt jag i solskenet o väntade dom 35minuterna jag hade tills mitt tåg skulle avgå.
Att det var byte i Katrineholm hade jag nästan räknat med. Men att jag skulle åka X2ooo hela vägen till Götet trodde jag inte. Har bestämt för mig att vi valde annat tåg. Men inte mig imot. Resan gick som vilken tågresa som hälst. På räls.

Väl ståendes på stationen i Götet, ringades Reza för glatta livet. Får ett vanligt, -Om 10 minuter mannen. Inga problem. Varpå jag totalt glömde att "reza-tid" inte följer samma lagar vi andra lever våra liv efter. 10 minuter reza-tid motsvarar mellan 30 och 40 minuter vanlig tid. Så där stod jag, o frös. Det var nämligen väldans kallt i Göteborg. Hade totalt glömt hur dåligt väder denna stad dras med.


Kanske inte den bästa filmen, men man får ett humm om det. Vem spelar? ingen aning.

Väl på festen så var det bara att börja knalla runt o småle lite. Robin var lika glad som vanligt, o det gör ju inte alltför mkt. Faktiskt trevligt med sådana pojkar. Reza var hyper, som sig bör. Sprang höger, en vänster och glömde hälften av vad han höll på med. Men sådan är han, bara att vänja sig. Träffade en hel del gammalt gott folk.

Sabi - Mörkrets Drottning.
Ohh vad ostigt det blev. Vilket fall. Som alltid, ett kalas sätt. Något otajt vissa gånger. Men din glädje, och energi får oss att glömma allt annat. iLike.

Katastrof - Galet live-set
Minst sagt. Jag har gillat en hel del med katastrof. En del saker ÄR katastrof. Inte för att dizza ngn eller ngt. Men jag tyckte personligen det var lite väl mkt "rave". Men bra! fortfarande bra. Sabi var ju helt till sig efter hans set. Han skulle spelat senare. Det hade gjort sig så mkt bättre.

Jackvi
Språkade välle inte så mkt med denna man. Såg inte alltför mkt av hans set häller. Var upp o hälsade under hans spelning när jag skulle hämta mina cigg. Men jag har ett svagt minne av ett leende när jag stufffade runt på golvet den dryga halvtimmen jag väl var där.

Kiriyama - Alex, tror du ngn fattar dina samplingar?
Länge sedan vi sågs, och det är alltid kul att ses när man ändå skall göra ngt man gillar. Han levererade även ett bra set. Det bättre jag hört av honom. Det senaste jag såg (här i byn) var katastrof. Men peking har ju plivit en sådan hardstyle-stad. Det är sorligt att se. Men det är den verkligheten vi lever i. Alltid lika kul att höra vad du klippt och snott från denna gång.

Vegetal - Fuck, i missed it.
Missade hela setet, tror jag pratade med alex, robin, eller reza at the time. Vet bara att jag kom in presix när Dennis började spela. Rätt stor miss av mig.

Dennis the menace
Ett helt vanligt dennis set. Han verkar aldrig nervös. Går upp, gör sin grej. Och det brukar låta rätt bra. Presix som det skall vara. Stuffade runt en hel del innan min set där. Med det där leendet ni vet.


Mer film, bättre kvalité

Min tur
Sista 20 minuterna innan jag skulle spela så var jag så nervös så jag tror jag pissade 2 gånger. Skyfflar i första skivan. Trycker play, resten är histroia. Det gick så förbannat bra. Försår bara inte hur jävla bra det gick. Tyvärr så vart jag så sjukt pissnödig sista 10-15minuterna så jag var tvungen att stoppa i den färdigmixade nödskivan (sista utvägen-skivan) för hade jag ens försökt sätta sista mixen så jag jag kissat på mig. Det är jag säker på. Det gällde bara att studsa upp o ner som en tok bakom bordet för att hålla dropparna inne.

PM - Var inte du med i 160-klubben?
Jag hade bestämt för mig att PM var en sån som spelad mkt mkt snabbare än han gjorde. Så jag gick av på 166. Så snabbt jag kunde få det spåret att gå. Så jag vart lite förvånnad när PM sa att han skulle spela långsamare. WTF! men jahja. Tyvärr han jag inte lyssna så mkt. För det var mer eller mindra dags för mig att bege mig tbx till stationen.

Resten är mindre intressant. Tvingade mig själv att inte somna, hem, dusch, pizza, säng, jobb.
satte mobilen på ljudlös, för jag behövde sömnen grabbar. Ni var många som ringde, och sms-ade. det uppskattas. Men jag var bara tvungen att sova. Jag hade inte vart ngt bra sällskap.

Till er som inte dök upp. Ni missade ngt EPIC. Till jag träffade. Vi syns nog snart igen. Tack alla.

När bra bilder dycker upp, så kommer jag så klart lägga upp.

Kommentarer

  1. Anonym10:36 fm

    Nästa gång kan du spelar i gbg kan du inte tala om vilken lokal det är så man kan koma och lyssna ^^
    Hade gärna velat komma.

    SvaraRadera
  2. Spelade kl 6 - 7 på morgonen.

    SvaraRadera
  3. cool att det blev röj då! mandarin?

    SvaraRadera
  4. Mandarin finnes icke längre. Badboll är det. tyvärr. Men det har inte kommit upp så mkt bilder än. Skall vänta o gräva runt lite.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar