/// SÅ HAR MAN VART I SKOGEN

Ännu en gång så har man svängt sina lurviga mellan tallarna i en närbelägen skog. Om man nu ser Degerfors som nära.
Vi styrde vår skjuts mot Linköping på fredagsförmiddagen för att möta upp hos S o J. Trevliga prickar, S känner jag sedan gammalt. Skapligt långtråkigt vart det tyvärr. Sitta o vänta på att kunna åka. Men efter en skaplig åktur så var vi framme, passerade björnkällan, och fortsatte vidare in i skogen.


Där var det. en ansamling bilar, och välbekanta ansikten. Projekt sätta upp tält, och blåsa upp min gigantiska madrass. Madrassen har en tendens att väcka avundsjuka bland omgivningen, lika så denna gång. Och den ÄR skön att sova på.


Solen gick ner över sjön, men festen hade inte börjat än. Tyvärr var den åt helvete så försenad. ljudet kom inte fören vid ehh typ 4 kanske? Min tidsuppfattning är inte den bästa från fredagskvällen. Jag gick inte för att lägga mig fören runt 10? på lördag förmiddag. Då hade jag tillbringat större delen av förmiddagen av att leta reda på en o annan redan fallen björk för att sätta sågen i. Björk brinner bra, länge, och blir varmt. Och det behövdes. För HELVETE vad kallt det var.


FEST! Så var det eftermiddag på lördagen, och det skulle lätt festas. Vilket vi även gjorde. Drack öl, mer öl, en kopp sprit, och dansade. Finns eg inte mkt mer att säga. Vissa av artisterna var så katastrofalt dåliga, bra låtval, men det kändes som om de försökte mixa med gamla kasetteband.


Söndag, hemgång, och alla var lite för trötta, slitna, griniga. Att riva ner tältet och blåsa ur luften ur den stackars madrassen var mindre ball. Det var ju inte alls så att vi hade lagt oss mitt i en myrstig. Alla i vårat camp hade myror överallt. Jag fann 13 st döda myror i min högersko när jag kom hem. Nej, jag räknade inte vänsterfoten.


Vägen hem stannades det till tre gånger. En för mer soppa, cigg, och en o annan läsk. Sen var det dags igen, för att titta på en bro. Jag drog at en bild på landskapet. Sen en sista gång på en liten rastplats för att låta våran förare skulle piggna till ngt.

Sen var man hemma. Det kändes förbannat bra att komma hem till en helt nystädad, och fin lya. Det kändes så mkt enklare att lägga rätt grej på rätt plats, upp på vinden med tält, pump, och madrass, och se till att det inte vart stökigt igen.

Förra helgen var jag så sliten, och det såg så illa ut redan hemma, att jag bara vände upponer på väskan i hallen.

Dags igen snart?

Kommentarer