/// PIRATER, VI KAN HA FÖRLORAT FÖRSTA SLAGET

Men vi får helt enkelt vinna nästa kamp, eller har vi verkligen förlorat? Att TPB åkte på böter, och fängelse har väl inte undgått någon på den här sidan moskva. 

Men vad har eg hänt? Så, det är olagligt att länka till material som ngn annan äger. Okej Sure, det kan jag hålla med om, lite. Jag tycker därimot att dommen är på tok för hård. Med tanke på att TPB inte själva HAR ngt olagligt på sin site. Men det är väl eg bara ordklyveri. Man får ju tag i grejerna från sidan. Så indirekt är det ju ett brott. 

Bara för att jag inte själv säljer hårda droger till barn, men om dom frågar mig så kan jag peka mot en kille i en trång gränd som kan styra upp det, så jag har ju inte gjort själva brottet, men är lika delaktig. Jag skall ju eg bryta benen på barnen så dom inte kan gå till Kjell kriminel i gränden. =/ 

Jag gläds iofs åt tanken på att PiratPartiet har fått mer medlemmar på 48timmar, än vad miljöpartiet har totalt. [1] [2] PP må vara ett enfrågeparti. Men just nu är det en av dom viktigaste frågorna. Vi måste göra om upphovsrätten snarast. 

Mitt val faller på Creative Commons. All min musik går under det. Och det är guld. Gör vad du vill, så länge du talar om att det är mitt. Och skall du använda det för ett kommersiellt syfte, fråga mig först. Behövs det ngt mer?  // creative commons

Kommentarer

  1. Johnny12:23 em

    Alltele leverar nu internet utan någon IP historik :D uppmana alla att följa dessa spår...

    Sen skulle ja vilja för höga nöjjesskulle att vi skapar ett "åtal" mot saab, För något år sen så åkte jag dit för fortkörning i 141 km/h och blev därmed av med mitt KK, Ja anklar härmed SAAB för medhjälp till fortkörning.!

    SvaraRadera
  2. Johnny > Se där! jag skall anmäla Montana för tillverkning av sprejburkar, anmäla Clas Ohlsson för att dom sålt mig en kofot. Och gymmet för att dom gjort mig stark nog att bryta upp ett lås med nämna kofot.

    SvaraRadera
  3. Johnny9:09 fm

    Ufo > Joh men helt fel är det vella inte.. kanske man skall samla ihop Alla saker som man kan göra något olagligt med och anmäla dom alla :D

    SvaraRadera
  4. Skall stämma skiten ut skolsystemet för att dom lärt mig att läsa, och det engelska språket.

    Nu kan jag ju läsa terroristhandboken som jag tankat ner från internet, o det lärde jag mig i data-kunskapen i redan sagda skola.

    LÄGG NER SKOLAN!

    Så hade det kunnat låtit om vi vore amerikaner.

    SvaraRadera
  5. Joo... Alltså, när då någon gör en Google-sökning på "Pirates of the Carribean 3 torrent" har Google ansvaret att se till att upphovsmannen får betalt?

    Internet blev just olagligt, om man har ansvar för sökresultat eller det man länkar till.

    MEN kan kanske räddas igen nu när det framgår att domaren i målet var medlem i Svenska Föreningen för Upphovsrätt och Svenska Föreningen för Industriellt Rättsskydd.

    Tycker du det är jäv? Jag tycker det ser lite ut som jäv...

    ...Men vad vet jag? Jag är ju inte jurist ;)

    SvaraRadera
  6. Johnny10:29 fm

    nämen björn, dig ser man på de mest oväntade ställen :D

    Det menas tydligen att om "majoritet av materialet på en sida är lagligt så är det ok"
    Altså majoritet av materialet på Google är av laglig natur, (vilket ja kanske tvivlar på :P ) o då gör dom inget fel :S

    SvaraRadera
  7. Hade välle för mig att ni två kände varandra.

    Hur som helst.

    Så om vi helt enkelt ser till att göra så att 51% av allt material som är på TPB är lagligt, så kommer dom klara sig? Det är nästan isf värt att göra en massa dokumentärer om mina dammråttor och lägga upp, 4.5gb per ep, två eps om dan.

    SvaraRadera
  8. Lite sent, men på temat, för den det må intressera:
    http://www.corren.se/asikter/debatt/?articleId=4860967

    Hej Lavey ;)

    SvaraRadera
  9. Björn > OH VAD SJUKT!

    Telekompaketet hade jag hört talas om, men läst mindre. Nu blir jag nästan mörkrädd. Böter för att länka till en sida. Och att det redan är en verklighet. 1984 here we go.

    Internet is dead, long live the internets.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar