/// UFO NÖRDAR IGEN =)


BeOS all the way baby.
Kanske inte hela vägen, men jag funderar på att styra upp så jag kan köra BeOS på en av mina PCs, nu när jag har typ, tre st över. Man kanske skulle sälja en. -hmm-

Vilket fall som helst, jag älskar konstiga OS, och att testa nya, hela tiden. Så idag bestämde jag mig för att stifta bekantskap med en gammal kärlek till mig. BeOS. Jag älskade BeOS, men då jag testade det senast, typ, 2002ish, så var dom få BeOS-dialekterna som fanns väldigt, hur skall jag säga det snällt. Värdelösa. Det fanns knappt några program, flash, java osv.

Men det blir lätt så med ett OS som inte finns, eller ingen använder, på rikkt. Nu har saker ändrats lite. Ingen använder det, fortfarande, förutom vi nördar. Så en liten grupp människor har nu gjort det mer eller mindre användbart.

En av mina tankar har vart att ha BeOS som ant HTPC, eller Mediaserver. En liten grej som gör mig lyckligast i världen är BeOS boot-tid, det tar 10 sec, från det att man trycker på ON, till att man kan använda maskinen, hur Guld är inte det?

BeOS // wiki.

Kommentarer