/// DET VAR MÅLLGAN SOM KÖRDE


23-årig man friades från rattfylla – skyllde på Alfons låtsaskompis
Mer än så behöver jag inte skriva eg. Men jag kan hinta om att han vill ha skadestånd på drygt 100.000, pga att han vart av med körkortet.

Innan polisen hann i kapp var fordonet parkerat, och en 21-årig man stod vid bilens högra sida. Den unge mannen var påtagligt berusad och greps för grovt rattfylleri – men nekade blankt till anklagelserna. I förhör uppgav han att den verklige föraren varit en 120 centimeter lång främling vid namn ”Molgan”, som hade flytt platsen innan polisen anlände. Eftersom motsatsen inte kunde bevisas friades ynglingen senare i tingsrätten.
Kan han så kan jag. Jag garvar så jag tjuter.. Tack Werkan för att du, utan din vetskap visade mig detta.

MOLGAN / MÅLLGAN // aftonbladet.se

Kommentarer