/// TANDLÄKAREN // DEL 2

Så efter många om och men så satt jag nere på Druvan kl 13:30 för att bli av med lite överblivet skrot i munnen. Min överkäke råkar vara lite för liten för den mängden tänder som vill bo där.
Något som jag trodde vi mer eller mindre fixat när jag som 15 åring opererade boprt två tänder som vill ville bygga bo i gommen på mig.

Så var icke fallet tydligen. För mina näst bakersta "äta-grönsaks-tänder" som tandläkaren uttryckte det hade klämts fast mellan dom bakersta och dom framför. Så dom helt enkelt bara sprack. Gick på tras. Det fina var att båda tänderna, på varsin sida, gick sönder mer eller mindre samtidigt. Några dagar imellan. Men det har välle bara vart ett sådant tryck på dom att dom inte ville vara med längre. Sprack. Och började ramla mer eller mindre sönder.

Jag som hatar tandläkare har ju dragit mig länge och väl från att få skiten fixat. Men när jag inte kunde äta, hade 40graders feber och inte mådde som den prins jag faktiskt är. Så gick jag till akut-tandläkaren. Fick kåvepenin som jag nämnt i tidigare inlägg. Så jag tryckte det nog var dags att styra upp det här med tänderna.

Lite sorligt nog så fick jag ju panik när hela denna karusell satte igång. Om jag bara hade gått till akuten, och sen hit så hade allt vart bra. Än så länge har det bara kostat mig 4.26o:- Men jag panikade så hårt att jag bokat tid hos tandläkaren igen. Mmm vanlgia folktandvården. För att se vad vi kan göra åt min sorliga ursäkt för en mun. Detta besök kommer infinna sig den sista Juni. Så det är precis lagom till att bränna ÄNNU mer pengar av min semester-kassa.

jag kommer inte ha en krona under min semester. Inte en spän. Skall till Öland på Reggae-festival den 11-13. och det är det ända jag kommer ha råd med. Efter det så kommer jag leva på luft, längtan, hat, och gamla böcker.

Kommentarer

  1. Anonym10:27 em

    Stackare... mmm.. ingen vidare släkt vi har när det kommer till tänder...

    SvaraRadera
  2. nynna -> det är så alltså?

    Vi har alla risiga tänder? Då skall jag begära skadestånd från morfar/mormor, måste ju vara deras fel isf =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar