/// EN LITEN HD-TANKE

NU när kriget mellan HD-DVD och BluRay är helt över. Så tycker man att det borde smälla till med billiga BR-spelare. Har sett ryken lite här o där om 200-dollars-spelare. Vilket då kommer bli 2000:- här. Vilket i min värld e helt sjukt.

Som med alla apple-produkter. Kostar dom 2599 dollar så kommer dom gå på 25000 i .se WTF e upp med det. Dollarn är i 6.5 sek. Kan ni inte räkna eller ? Vilket fall.

Det var inte länge sedan som PS3:an 8000:- (nu 4000:-) var den billigaste BR-spelaren på marknaden. Andra kunde kosta närmare 1oooo:-. Men om Sony nu sparkar igång en "Wohoooo-vi-vann" kampanj, Vad händer o sker? Många har nu en DVD ist för CD-spelare. Men senaste skriket var att BR-spelarna i dagsläget inte kan spela DVD, BR och CD i samma enhet. Varför vet jag inte. Såg ngt om det på DL.TV härom sistens.

Så kommer vi ändå nu sitta med 2 enheter? Hur lång tid kommer det ta innan vi har en kombinerad CD/DVD/BR-spelare med Divx/Xvid/Matroska-stöd för runda tusenlappen med HDMI 1.3 BluRay 2.0 och allt lullul ? Ett år? två?

Vill bara påpeka att min första DVD kostade mig 4ooo kronor. Och spelade varannan DVD, och bara köpta(pressade) CD-skivor. Jappz. Tidigt 2000-tal. Mitt nuvarande monster spelar ALLT -förutom matroska. O den kostade mig 800:- med SRS-förstärkare, Dolby Digital 2.0 och DTS-decoder. medföljande 5.1 högtalare. och kabel.

Så.. Sony.. give me the goods!

Kommentarer