/// FONTÄN MED SPRUT


Vart finner vi världens största fontän? Dubai så klart.
Fontänen med mest sprut so far, 150m rätt upp i luften. jag älskar ljudet från pumparna, det är filmat så långt ifrån, likväl så hör man smällarna. De finns en fontän vid Mässan i STHLM, som har en ganska bra höjd, säkert 15 meter, står man bredvid fontänen när pumparna går igång, så känns ett svagt tryck mot bröstet, och det dånar rätt bra. Jag blir lite nyfiken över hur pass bra drag det verkligen är i dem i Dubai.

VIA // DARKROSTEDBLEND

Kommentarer

  1. 150m ?
    5 våningshuset bredvid är vad 15m högt? 3m per våning är rimligt,och som mest är den som ett 10 vånings hus, förväntade mig mycket mer när du skrev 150m? =)

    SvaraRadera
  2. bara den infon jag har. mer än så kan jag inte göra.

    SvaraRadera
  3. http://www.thedubaimall.com/en/entertainment/entertainment-section/the-dubai-fountain.html står 150meters där.

    Deras egna hemsa. Jag kan bara ge den infon jag har.

    SvaraRadera
  4. Från Wiki :

    Testing of the fountain begun in February[10], and April of 2009 and the fountain is expected to be fully operational by the end of 2009[1]. Much of the testing is computer controlled and being done underwater to make mechanical, process and electronic checks. The water jets, connection devices and nozzles have all been tested. The opening ceremony of the Dubai fountains was held on Friday 8th May 2009 along with the official opening ceremony of the Dubai Mall[1].

    Förklarar en del. Vi får se den maxa tidigt 2010.

    SvaraRadera
  5. Pretty~~ Vill ha en san fontan i badrummet ~

    SvaraRadera
  6. det där var otroligt vackert. jag vet inte varför, men nånting där verkligen talade till mig..

    SvaraRadera
  7. @jonna lycka till

    @hannes det kan vara vattnet.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar