/// SOMMAR, BBBALL OCH KRÄFTRÖD

Så har det vart helg igen. Med öl-brändboll, solstrålar och vänner i överflöd. 
Efter en hektisk dag på jobbet så var det äntligen fredagseftermiddag. Till systembolaget med långa benet före. Och vem står i kö om inte Robban och Katten. Väl mött. Så det blev till att knalla upp till dem, invänta tezz, och sedan förflytta oss mot trädgårn. 
Vilken tur att det inte var två miljarder människor där. Minst. 

Så det vart den gamla klassikern Världens Bar. Efter antalet, för många pitchers med Snakebite så rörde vi oss hemåt. Det var en lång väg att gå. Struttade in till Tezz granne för en öl eller två, och socialt umgänge. Det vart en ganska lång kväll. 

Följande lördag hade jag sett fram emot under en längre tid. Ölbrändboll (BeerBurnBall) med hela det gamla gänget. Orkar inte rabbla upp alla. Men se bild för referens. Mitt lag förlorade, men jag skyller allt på att vissa inte var så seriösa. Men det är ju bara en lek, så varför bry sig, det var ju inte så att man grät. Lite skates med min dotter Sara på kvällningen var inte heller helt fel. 
Jag måste åka mer skates, jag måste återfå säkerhet och balans på detta fortskaftningsmedel. 

Söndag brukar vara tvättdag för mig. Och det var inget anorlunda denna gång. Tvätt och öl med fotboll på liten gräsmatta. Mot kvällen gick jag Tezz och Harry till Alex för en GT och prat. Lite onyktert var det på vägen hem. 

O nu är det tisdag. I morgon är det sthlm som vanligt. Och allt är tbx i sin vanliga lunk. 

Kommentarer