/// RIVA HUS, OCH SITTA HOS POLISEN

Torsdag, STHLM, heja.

Åker ifrån stan kl 6, och konstaterar att det är 15 minusgrader ute, tack för den. Förstår ni hur många lager på lager jag var tvungen att plocka på mig? Man visste ju redan innan att man skulle få jobba utomhus alldeles för många gånger under dagen.


Första jobbet var det största, riva ner gamla låder på en kiosk i,. ehh, ngnstans nära 08-land. Allt är en vanlig dag, fram till runt kl 10.

Då jag rev ett hus, och satt hos polisen i 3 timmar.

Visst blir ni intresserade. Det är inte riktigt så farligt som det låter. lasse kände tydligen en polis, som han behövde prata med. Och han råkade ju jobba i sthlm, så jo. Det var ju bara att följa med, vara sig man ville eller inte. Vi säger hej och allt, och sen åker vi upp till våning 5, där jag läser på dörren, IT-ENHETEN. HEJA! Min första tanke var

-Vilka filmer tankar jag just nu hemma?

Fånigt värre. Så kaffe, och pepparkakshus plockades fram. Och under tre timmar ägnade de båda gubbarna att prata motorcyklar, gamla flammor, lagar, att det var roligare på vägarna förr, allt sånt. Medans jag lekte byggnadsledare, och ett hus, i pepparkaka stod i vägen för mina planer att bygga min stora feta skyskrapa för att hedra mig som sveriges förste folkvalda diktator. Ja, jag försvann i väg i min egna fantasi. Men jag skulle bli en bra diktator.

Efter detta event så fortsatta dagen som alla andra. Mat på fler ställen än jag behöver, alltid detta godis på vägen hem, och mist 3liter läsk har druckits. YES!

Kommentarer

  1. Anonym8:54 em

    Lätt taskig i kistan ny alltså!

    SvaraRadera
  2. ehhh.. AHAA! Nu fattade jag.

    Lätt taskig i kistan NU alltså?

    Nae, faktiskt inte. i haz somak åf stålplåt.

    SvaraRadera
  3. Anonym2:42 em

    u och y ligger för nära varandra på mitt tangentbord!

    SvaraRadera
  4. köp nytt tgb då =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar