/// 2oo8 - EN REDOGÖRELSE

I vanlig ordning så skall jag på ett så välbalanserat, och trevligt sätt gå igenom det gånga året. Brukar kunna vara den längsta. Och troligen den mest lästa posten under året.

MEN. I år vet jag inte. Jag har dragit mig lite för att ens börja skriva just denna post. En och annan mer gladlynt video från våran allas youtube har ist lagts upp för att roa er, och mig medans jag vrider och vänder på mitt ordföråd.

Jaha, nu kör vi.

Jag spydde ju en hel del galla över det föregånde året (2oo7), och det med all rätt. För det var inte mycket under det året som gick min väg. Början på 2oo8 var en helt annat sak. Jag tog upp min nördighet i januari genom att måla modeller igen. Kan kanske vara svårt att motivera varför det är en bra sak. Men jag ÄR en nörd. Så när jag gör nördiga grejer så mår jag bra.
Ja det är konsigt. Men sant.
Hela första delen på året var ju galet varmt, man kunde sitta i mitten på jan i t-tröja och dricka kaffe. var är upp med det lixom. Sen kom ju snön. 30cm på tre timmar. Två dagar efter att jag plockat fram inlinesen.
Snacka om att ngn jävlas med oss här nere.

Jag började sporta igen, mer eller mindre iaf. Spelade innebandy, ja bara en gång. Och i februari. Men likväl så gjorde vi det. Och det var kul. Jag skaffade även en BMX, och sen en till. Jag kanske inte lekte så pass mkt på den på slutet som jag eg vill, och borde. Men annat kom upp. Och sen är det inte så kul själv. Robban lekte mkt med mig i början, men sen lixom rann det av. Lika så med Jani. Som klagade på sin BMX, sålde den, för att sen inte skaffa ny. Men vi dras ju inte till samma saker. Så är det. Jag började även med parkour igen. Tyvärr lite för sent på året.
Vi var inte lite triggade utav OS som gick på TV just då. För även om man kanske inte går ut med det på krogen. Så är det ju ngt speciellt med gymnasiken. Dom gör grejer som bryter mot varenda lag Newton och hans vänner kom på.

Jag lyckades även träffa ett och annat kvinnligt sällskap för att förgylla mina annars så ensamma vår-kvällar. Men det varade inte länge. Och tur var väll det. Men det var kuligt så länge det varade. Det gäller er båda.

Sommaren var mer eller mindre ett litet enda långt fylleslag, och inte utav den bättre formen. Förra gången jag skrev en sån här resumé över mitt gångna liv, så sa jag ngt om att sluta röka, och hålla upp med alkoholen. Det har inte gått så bra. Jag försökte sluta röka, och det var bra, men mitt numera, berömda humör hoppade fram och visade sitt inte allt för trevliga ansikte.
Ja, det är en dålig ursäkt, men det ligger tyvärr ngt i det. Jag ÄR fan inte den snällaste människan. Förlåt. Det är ngt jag måste jobba med. Och ni måste hjälpa till. Men när jag är snäll, då är det jag som får div elakheter över mig. Så jag slår tbx på det enda sätt jag kan. Jag är elak.

2008 var även året då jag fick internet hemma igen. Och det har förstört mitt liv. Oh ja. På ett sätt jag mer eller mindre visste. Jag sitter bänkad framför maskinen mer än jag borde. Men inte den maskinen ni tror. Nae. efter ett haveri på min stora PC, så har jag knappt startat den på en månad. Utan sitter ist framför min 4a år gamla iBook. Största anledning till detta är att mor lovade mig iMac. Good stuff. Samma deal som förra gången. Så det är en win/win här.
Internet är ju bra och allt. Men detta lilla fenomen har tyvärr plockat fram några utav mina hemskare sidor. Som hilding vet. Fifan vad arg jag blir när just nätet jävlas. Eller datorer överlag.
Detta var året då jag kom på att min annars relativt långa stubin har brunnit bort, mer eller mindre helt. Det krävs inte allt för mkt innan jag totalt exploderar. Tyvärr resulterade det även i att jag för andra gången i mitt liv slår till ngn på käften.
Bett mina käraste att stoppa upp div leksaker i öppningar vi icke bör nämna, och hoppas dom får sjukdomar vi inte haft i europa senaste hundra åren.

Likväl står ni här vid min sida? Är ni dumma eller?

Så när hösten väl kom, OS snart var slut, kylan trängde sig på, för att sedan gå över till ett fem gradigt grådis. För hösten var onekligen grå. Alltid för halt/fuktigt för att köra BMX, eller parkour. Så man satt mer eller mindre hemma. Så kommer vintern med alla dess härligheter, och hatiska ting. En mer stressad vinter har jag inte vart med om. Vi har haft mer att göra på jobbet än på evigheter. Vilket är bra på sitt sett. Men det får gärna vara sånt jag gör. Inte bara massa montage på andra sidan sverige. Detta var även året som vi bara vart 3 här på jobbet. Efter att en av montörerna slutade, så fick ju jag ta hans plats. Lite svårt utan körtkort. Men jag får helt enkelt åka med dom andra två. Och det ger en ut på äventyr det.

STHLM varje onsdag nästan. Det suger på tisdagen för att man vet att man skall dit, men när man väl håller på så är det inte så farligt.

Och ja. så är det nog. För när vingtern trillade in så har det mesta jag tagit mig för gått mer eller midnre åt ett håll ingen ens vill titta. För nog har jag haft otur i allt jag har tagit mig för. Ekonomisk, kärlek. vänner, allt. jag borde eg köpa en lott. Vinner jag inget så finns det inget som jag är genuint bra på. Jag kan inte skapa lägnre, varken musikaliskt eller konstligt. Det känns inte som om jag får ro till att göra ngt. Läser jag en bok, så vrider jag o vänder mig hela tiden, kan inte sitta still. Spelar ingen roll hur bra boken är. RLS är ett faktum. Och jag hatar det.

Så. Hur har året varit, på riktigt?
jag har inte bestämt mig helt än, kan vara därför jag dragit mig för att skriva. Och handen på hjärtat, nej det där är magen,.. bröstet. ahh där ja. bra. Så handen på hjärtat så har det nog över lag varit ett rätt bra år. Bättre än förra. Men inte ett av dom bästa. Detta år ligger nog med på top-10. Men det är kanske där problemet ligger. Att man sitter o jämför.

Men 2oo8 är även det året som jag tagit tag i saker. Bestämt sig för att få saker att funka, om det gör det eller inte är en annan femma.

Vad har 2oo9 på gång?
Denna gång ger jag faktiskt fan i att försöka komma på saker. Nu hoppas jag bara att det blir bra. Det måste blir bra.

Eftersom det vart ett kortare, och tyvärr icke så välskrivet inlägg denna gång, så bestämde jag mig för att länka mina favvisar från varje månad.

JANUARI.

FEBRUARI.

MARS.

APRIL.

MAJ.

JUNI.
JULI.
AUGUSTI.
SEPTEMBER.

NOVEMBER.

Kommentarer