/// SJU-SOVAREN UFO

Klockan ringer 06.00, tvn, slås på. 
Halv-slumrar genom nyheterna till kvart över. Sätter mig upp i sängen. Väntar på nästa nyhetssändning. Åh. All denna reklam på 4an. Halv 7. Nyheterna igen. 

Nu börjas det snackas om ett "jordskalv" i skåne. Yey. 
Jag blundar till, hoppar sen upp för att kasta mig i duschen. allt är guld o gröna skogar. Kommer nog vara nere på jobbet runt kvart över 7. Perfa. 

En skånsk tant pratar vidare om skalvet. 
-o jio. Deit Skaaakade såu mykket att gubba mi lå po golviet. 
Jaja. Trevligt för honom. På med kläder och ut. 

Hm. Vad ljust det är. O varför är det så mkt barn nere vid skolan? -börjar ana oråd- Kollar klockan. 08:25 FAN FAN FAN FAN. 

Helt plötsligt har jag trollat bort över en timme. Ngnstans mitt i där har jag alltså blundat, somnat, och töntat bört över en timme. Men när man sluter ögonen, och sen slår upp sina små blå, och samma individ pratar om det hemska jordskalvet i skåne. Klart jag inte tänker på att jag faktiskt kan ha somnat. 

Så det var ju bara till att ringa el bosso, meddela varför jag inte sitter o gråter på jobbet än. 

Heja mig. 

Kommentarer