/// SEPTEMBER - HEMSKT AUTOTUNEAT



Hur kan ngt vara så sjukt ILLA! Har hört den här på radion ett 
par gånger. Och har varenda gång blivit chockadöver hur mkt 
auto tunern hörs igenom.

Det är inte så att hon försöker sig på att göra en Cher. Utan den vobblar 
så där härligt som får en annan att vilja skjuta den som sitter i sångbåset.

Lyssna själva. Vid 0:40 - 0:41 ngnstans. Det är ett så typiskt "auto tune"-
ljud så jag gråter nästan. Tyvärr tycker jag annars det är en bra låt faktiskt.
jaja. Skrik på mig, mobba mig. Gört bara.. Jag står nog pall. Men det där
jävla vobblandet gör att jag knappt kan lyssna på låten.

Kan du inte sjunga så högt, GÖR DET INTE DÅ!

Kommentarer

  1. Hehe, för fem år sen kunde man klaga på auto-tune, du är för sent ute. Det är så vanligt att det är en producent som inte vet hur en röst låter producerar nuförtiden att man bara slösar kraft på att irritera sig. Auto-tune har blivit en sångstil som är helt accepterad. De oinvigda tror att det är samma sak med auto-tune som elektronisk musik, "det låter ju bra, så vem bryr sig om att det inte är äkta".. tyvärr..

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. knasfras.. ngt hände.. O nu står det att JAG har tatt bort det.. Fcuk.

    jaja..

    Du måste ha missförstått mig helt.

    Jag klagar inte ett dugg på Auto Tune. Auto Tune är ett guldverktyg. Det jag klagar på är att det låter skit. Så inget du skrev var relevant..

    -flina-

    Så,.. elektoniskt musik är inte äkta? Good to know.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar