/// SARAH CONNOR CHRONICLES

Dessa serier! Varför är alla bra serier så dåliga? svårt att förstå? Sure, jag ordnar upp.



Just nu tittar jag på Terminator : The Sara Connor Chronicles, och ja, det handlar om just det. Dessa domedags-maskiner som skall ta över oss. Serien tar över några år efter att Terminator 2 - Judgmentday slutar. Då dom ännu än gång har skickat tbx en T-888 för att rädda Sarah och John. Och skynet har oxå skickat tbx en massa onda pojkar som gör allt för att hindra dom från att förstöra skapandet av Skynet.

Good times. Anledningen till att jag började se serien var ju att man är ett terminator-fan, man såg ju ettan när man var alldeles för ung, man såg tvåan när den kom, och efter det har Cray-computers alltid haft en stor del i mitt hjärta, och jag vill ha ett endoskelett hemma i garderoben. Tror att nästan alla killar i min ålder har en speciell relation till Terminator, bara dom inte hade gjort trean. Snacka om att förstöra hela charmen.


inte fan är det vackert inte.

Men varför är jag så ledsen? För att serien SUGER! jag måste titta på den, så jag tankar o tittar, men så fort det kommer en T-888 som förstörs så måste jag nästan titta bort, det är så fult. Vissa saker är så detaljerade, och så snygga så hela jag småler, men när dom skall "go big" så skiter det sig helt. Sen har vi skådespeleriet. Den "snälla" terminatorn spelas av Summer Glau, som jag tidigare sett i Sci-Fi:n Firefly som fick en långfilm med namnet Serenity. Denna serie älskade jag, hon är ingen bra skådis, men hon gör sin roll som en något avtrubbad robot. Respekt på det. Men jag skulle aldrig kunna se henne i en annan, seriös roll med känslor eller något inblandat. Så varför tittar jag?

Jag älskar som sagt Sci-Fi, terminator, robotar och avancerade leksaker jag aldrig kommer ha råd med under min livstid. Och jag vill veta, vad som händer, alla bakgrundsfakta bakom terminator, vad som går snett, så skynet fortfarande skapas, HUR det skapas,. vad dom använder. Jag vart helt lyrisk när dom paratade om att en shack-dator var den orginalet till hjärnan bakom Skynet. Och ett övervakningssystem för trafikljus var en av dom viktigaste beståndsdelerna för att ta över. Denna shack-dator som hjärna och detta system för att hålla koll på allt som hände i staden, som ett nervsystem skulle vara grunden för allt. O i min lilla värld så finns det nog lite sanning i det. Nu skall jag slita hem det sista i denna säsong, så får vi se vad som händer.

Kommentarer