/// NÖRDIGHETER // MÅLA GUNDAM

Nördigheter alá uFo.

Har inte byggt modeller på väldans länge. Inte sedan Hannes satte sig på min Camaro skala 1/6. Den var stor o fin. Men för lite mer än ett år sedan fick jag mig en "Gundam" av Robban när han kom tbx från .au och hade passerat .jp.

Och som den anime-torsk jag är så vart jag ju sprudlande lycklig. Att jag sen osså var inne på EP30 Säsong 2 av serien Gundam SEED Destiny så vart man ju inte mindre ledsen.

Att bygga ihop den lilla jäveln var ett rent helvete. Men i vanlig ordning så målade jag den inte.
Ngt som jag börjat med nu. När jag även har ännu en modell. Det jobbigaste är bara det att måla dessa jävla as är det svårtaste jag ngnsin gjort.

Att måla mina gamla rollspelsgubbar (warhammer 40k) är en walk in the park. Fi fan så jävla jobbigt. Helvete.


Skärpan är inte den bästa, bilderna togs igår (tisdag) runt kl 23. O jag hade då målat sen kl 17. Så mina ögon hade välle inte direkt skärpan där den borde vara.


Det blir en helt annan finish än den blanka mojje-plasten,. Och har man väl börjat så måste man slutföra det. Och nu halvägs inne i projektet så konstaterar jag att jag gör helt jävla fel.

På mina smågubbar jag hade förut så skuggade man med färg, och målade senan på med själva oringal färgen ovanpå det man missat av skuggning. Dessa modeller har så mycket sträck o skit som skall skuggas, fyllas i, så dom har en annan variant. Filtpennor. Ni vet dom där med jätteliten spets. 0.1 0.5 osv. Juppz.. Så jag måste styra up några svarta sådana innan jag kan fortsätta. Och dom för så med allt.

Dom har sådana färger till allt utom själva grundfärgerna. Som sprayas, sen målas det med en sådan VIT-penna där det skall vara ljusare färger, sen duttas dom färgerna, för att sen skuggas, o monteras.

o det får jag reda på EFTER att jag börjat.. sucka..

Kommentarer

  1. Anonym5:06 em

    Intressant att se att du börjat leka igen. Det är nyttigt! Ska köpa en liten båtmodell åt dej i födelsedagspresent, med färger till.Vore synd om du tappade bort barnasinnet igen.
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Anonym5:07 em

    Fattar inte det här. Varför måste jag vara anonym för att få iväg kommentaren?
    Mamma

    SvaraRadera
  3. Angående det där anonym-tjosan vet jag inte. Jag kan både logga in eller klicka i den lilla rutan -kallas-

    så det kan jag inte svara på.

    men vadå båt?!?! aya.nu o sen klicka på gundam =) DÄR har vi leksakerna. =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar