/// THE UNIVERSE


History Channel har en serie som heter THE UNIVERSE som pågår för fulla muggar. Är ni begåvade med kanalen så kan jag bara säga att jag är väldans avis.


För oss andra finns torrents. Sen kan vi dividera i evigheter ang moralen i det hela. Men vilket fall. Jag såg en recension på rlslog ang avsnitt 2 säsong 2. Och han älskade serien. Så det var ju bara till att tanka hela första säsongen.

Jag ser ju hällre 5 avsnitt på rad än vara tvungen att vänta om det är bra. Det finns inte så många superlativ i det svenska språket som kan förklara hur bra det är. För bra är det. Oh. Första avsnittet handlar om solen. Okej. så Solen. Vad har den att ge som DU inte redan viste.
Jag satt som klistrad dom 40 minuterna det hela pågick. Att se solstormar, som kan sluka Jupiter i storlek, och bara det att du en dag kanske ha jäkligt taskig mottagning på mobilen, kan bero på att solen tyckte det var läge att vräka ur sig massa för en halv planet på ett bräde.

Att se real-life tagningar på fenomenen, med mera gjorde att jag utan att röra mig från soffan tittade på 8 avsnitt på raken. Sen spanade jag på klockan o såg att den var alldeles för nära 3.

Ligger på en torrent-site nära dig.

Kommentarer