/// FÖR FULL FÖR PALACE

På fredagen skulle jag ut med Ella, robban och några av ellas vänner. Hade riktigt kul på förfesten, så begav vi oss mot palace..

Väl där säger den snälla vakten att jag var för full för att komma in:
-Du skall nog gå ett varv runt kvarteret.
Varpå jag och robban med följe skrattade en del. Jag var knappt onykter.
Jag anser inte det ens vara värt att diskutera med vakterna i angående sånt, så jag o moffes pojke begav oss mot haga med små små flin som prydde våra ansikten.

Väl hemma noterade jag att mina grannar festade på. Det var ju inte fullt ställ, men likväl partaj. Och när jag stod i fönstret och för ett bloss, hörde jag ngn roppa från gatan:
-Anders, vad gör du ikväll då? Du skall inte komma över till oss?
Jo det var min granne som även han med flicka var ute och försökte njuta av en cancerpinne. Jag behövde inte tänka länge innan jag satt med en flaska Sake i grannens gigantiska soffa o snackade med en väldigt blond liten flicka.

Grannen och jag har talatsvid vid ett antal tillfällen, och jag kan välle inte säga att jag tycker så illa om dom. Dom är faktiskt riktigt trevliga. Efter lite ljugande tittandes på varandras lägenheter, och spela lite musik, så åktes det taxi till Hugos.

Där påpekade dom inte ens att jag hade fått i mig några lagliga rusmedel överhuvudtaget. Är inte det knepigt. Efter en halv flaska Sake, och några öl senare? O nu VAR jag onykter. Inte hejdundrandes-hej-kom-o-hjälp-mig-full. Men så pass onykter att jag tyckte det var riktigt obehagligt att stå o vänta på att få gå på muggen.

Tyvärr kom jag ifrån mitt gäng, lite sorligt. Men väl hemma halv 4 o allt var frid o fröjd.

Lördagen städades det för glatta livet. Och kållades Family Guy hela dan.
Söndagen tvättades det, och kållades på anime som jag låg efter med.

En mer eller mindre perfekt helg.

Även om jag nu var för full för palace.

Kommentarer