//PIRATPARTIET

så...

grattis till oss. eller?
ja vi e då med i valet. Men vill jag verkligen stödja detta.. det e ngt jag inte vet just i denna stund.
Vissa av deras saker håller jag varmt om hjärtat.. men det är för många saker som jag inte gillar.

att all upphovsrätt skall slopas tex.. nae.. klart som fan att vi skall ha upphovsrätt.. svårt att tjäna pengar på ngt som tillhör gemeneman. nae. hela musik/film industrin skulle sloppas.

Men om man hade det på års basis.. eller populär basis.
när en låt inte spelas på radio längre.. så tillhör den folket.
när en film inte visas så tillhör den folket.

men subkulturer och deras musik då ?
en 7årig basis..

att all producerad media tillhör skaparen i 7 år. för att sedan tillföra folket.
jo.. då är utgifterna intjänade.. med råge. och vi får tillgång..

men hur intressant är det då ? nae..
information skall tillföra alla. men på vilket sätt. och räknas hollywoods senaste blockbuster till den fria informationen som vi borde ha rätt till? tveksamt. tidingar, böcker, bloggar, allt.. det e svårt det där..

jag vill ju kunna sampla, och spela andras musik. Men jag vill ändå inte att ngn skall sno mina grejer rakt av. O jag vill inte få på staken för att jag har en "för lång" sampling. osv... det e en delikat balansgång detta..

grattis till PP. och jag får helt enkelt se om det bara e ett gäng toktankade ungar som vill fortsätta tanka.. eller om det finns en vettig tanke bakom som även jag kan stödja fullt ut.

Kommentarer