/// ETT SAMMANDRAG. SA PAPPA UFO.

På grund av jobb, vistandes hos flickvän, mm så har jag varit dålig.
Dålig på att skriva ngt här, Lillebror har klagat, jag fick mycket klagosång över förra veckans FREDAGSHUMOR, för att inte tala om hur besvikna alla blev över att VETENSKAPSTORSDAG föll bort.

Jag är ledsen.

Jag var en hel del sjuk onsdagen den 10, inte kul alls. Förkyld, trasig, och lite grinig. Sara var så klart hos mig, och såg till mina behov, så vart även hon drabbad av redan sagda sjukdom. Vi låg mer eller mindre som två kollin i sängen/soffan och snörvlade. Inte fören onsdagen efter kom jag tbx till jobbet.


Så kom då torsdagen, jag borde skrivit en VETENSKAPSTORSDAG, men jag var ute på jobb. Ta bort folien på Systembolagets rutor i Hageby Centrum. Ett tråkigt, och slitigt jobb. Men det är jobb. När jag då står där så ringer min mobil. Ahh Sara. Hon hade inte mått så bra, av olika anledningar, så vi hade beställt Gravtest. Nu hade de kommit. Så klart ville hon att jag skulle "vara med" när hon fick reda på resultatet.

- Älskling, det är 2 sträck.
-Nehe, du skojar, du käkar ju p-piller
-JO, det är 2 sträck.
-Men, det kan du inte mena (känner hur mina ben börjar småskaka)
-Du får snart ett MMS.

Då vart det med ens verklighet. Det var så. JAG skall bli pappa. Pappa uFo. Jag satte mig helt sonika rakt ner på marken, lutade pannan mot det halvfärdiga fönstret, klistret klibbade i pannan, och t-spriten stack i min redan irriterade näsa, ett leende började fortplanta sig på mina torra, spruckna läppar.
Någon träning den dagen var det inte tal om. Hem till älskling, göra ett test till.

På fredagen skulle vi få nya test, och jag skulle över till Tezz, träffa Slemberg, Pantzar, o massa kul folk. Jag hade lite utav en olustig känsla, tyvärr. Det är ju det här med Tezz. Varför skall folk göra saker så svåra. Varför kan vi inte bara umgås. -djup suck- Husser tyckte det var en bra idé att kasta i mig en massa Gin. Det tyckte inte jag. Var hemma i sängen bredvid min älskling redan vid 12.

Lördag. Fest på JollyRockets, favo Martina fyllde 25. 50-tals-tema, och god mat. Galet god mat på sina ställen. Den där kycklingfilén, den mååååste jag ha receptet på. Jag MÅSTE. Hör du det! Jag drack några öl, Sara drack så klart inget. Tezz var där, det var en lite konstig känsla, men efter en stund gick det mer eller mindre över. Hemgång i kylan, för att avsluta med en varm varm dusch.

Söndag, tvätt-, städdag. Men så vart det inte. Ne, Sara och hennes mor hade andra tankar. Jag hann tvätta, och installera om iBooken. Men inte mkt mer. Dessa två donnor hade nämligen tänkt att vi skulle grilla. Grillspett, och potatisgratäng. Gott, men det var kanske mindre kul att stå vid grillen i -15 grader. Jag sov sen hemma, själv. Lite ensamt, men även lite skönt.

Måndag, -28 på väg till jobbet, kallt, och jag visste att vi skulle ta ner det sista på Systemet. Inomhus turligt nog. Annars hade jag nog hungerstrejkat lite. Vi blir klara med jobbet, i relativt lagom tid, hinner med mat, och planera lite inför idag. Sen var det gym, hem, dusch, sara, mat, säng.

Och nu sitter jag här, med ont i halsen, och det känns som om jag har feberverk.
Good times.

Kommentarer

  1. Fan anders! Grattis!
    fick hora fran mamma igar att du ska bli pappa! yaay!!!
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!

    SvaraRadera
  2. Tack kära syster. =) Jo, så är det. Hannes reaktion var OBETALBAR. Ibland är det fan synd att man inte spelar in alla samtal man får.

    Det hade vart ett minne för livet. =)

    SvaraRadera
  3. grattis från mio&nicke till dig! <3 hihi

    SvaraRadera

Skicka en kommentar