/// HELG PÅ LANDET


På fredagskvällen klev jag ur bilen, mitt ute i ingenstans. Det var mörkt, kallt, och ensamt.
Då kom mitt ljus i mörkret, Sara kliver ut från huset med ett leende som kunde blända självaste solen. Värmen spred sig i kroppen på mig. Längtan var över. Jag var här. En dag för tidigt, men inte en sekund för sent.

Visste ni att det kan vara rätt skönt att sitta i en soffa, dricka en cider, och läsa en bok? Jag visste det, men hade glömt hur skönt det var. Det är sånt man kan göra på landet. Man kan sova, äta frukost, och träffa Harry, gå ut med fem hundar, Sara kan köra in till stan för att hämta Ella och Olga, man kan även dricka Öl, leka ngn variant på Twister, dricka whiskey, och åka pulka. Äta Tacos, och dricka lite till.

Håll i hatten, för jag kan tillomed säga att jag varlite bakfull i söndags. Kan bero på allt blandande, och bristen på vatten. Men jag var faktiskt genuint bakfull. Heja mig.

Att ta hand om tvätten när vi kom hem en snutt efter 3 på eftermiddagen var inte det roligaste jag har gjort. Duschen var däremot en underbar tingest. Turligt nog så vart det bara två tvättar. Men jag orkade inte vänta på att allt skulle torka, så nu ser min lägenhet mer eller mindre ut som en tvättstuga. Somnade redan vid halv nio, typ. Trött var jag. Snart e det fredag. Och på lördag skall vi hjälpa Ella med flytten. yey.

Kommentarer