/// 2oo9 EN RESUMÉ


Så har ännu ett år passerat.
2009 har lämnat oss, med vad har jag fått ut av det gångna året?Jag brukar alltid sitta vid den här tiden och gå igenom årets poster. Vad har hänt, vad har vart värt att skriva om. Sånt.

Januari
Jag fick mig en iMac 24". Fick o fick, jag får ju iofs betala den själv. Men tack vare min goda mor så står den på mitt bord. Den är lika fin, men kanske inte lika tuff.
Jag hade även en hel del förhoppningar på det nya året. Mycket trevligt. Annars var nog januari som vilken månad som helst.


Februari
Snön låg ännu vit, vi hade ganska många utomhusjobb, och det var kallt. Det var nog det jag kom ihåg från den månaden. Mina posts är inte så personliga längre. Det var nog under det här året jag slutade vara en privatperson, och ist bara började samla länkar, roliga bilder, och information från världens /teknikens / designens värld på den här lilla sidan. Mitt besöksantal började däremot skena iväg. Från ett snitt på 50träffar, till 200 om dagen. Vi är nere på mellan 150-200 nu.


Mars
Dagarna vart varmare, jag plockade fram min BMX och njöt, skaffade gymkort. Och det har gett resultat. Jag är väl inte den flitigaste gym-besökaren de senaste veckorna, men jag har vart där tre gånger gångna veckan. Results may vary. Jag var sjuk och började göra musik igen. Jag köpte mig massa film, och livet började leka. De mest intressanta posterna var alla youtube-klipp.


April
Sommar värmen kom på besök, vi gick i linne, och jag köpte kläder. Jag träffade min nuvarande flicka för första gången. Och livet log mot mig. Det var här någonstans jag började känna av att detta var mitt år. Vi fick även besök av våran älskling Svin-influensan. Påsken passerade. Och jag var omgiven av vänner. Jag älskar er verkligen. Varenda jävel. Även de förlorade.


Maj
Sommaren var verkligen här, det åktes bmx och inlines som aldrig förr. Betongparken öppnade, och jag hade skrapsår. Jag var aktiv i Europavalet, och PP hade vind i seglen. ESC passerade, och lämnade en eftersmak av rysk power. Jävlar vilken show. Vårat svenska bidrag hade flottigaste showen, men helt klart tråkigaste låten. Ledsen tjejen, men europa är inte redo för Disko-opera.
Själv så gjorde jag klart min första låt på flera år.


Juni
Sommaren var här på riktigt, det spelades BBB (BeerBurnBall) med många vänner, palm släppte mobilen Palm Pre, som jag genast vart kär i, frågan är bara när den kommer till långa landet falukorv, det är ju bara sex månader sen den släptes i resten av den utvecklade världen. Folk dansade i stora gruppper, jag var på mantorp, och Bandai byggde en GIGANTISKT robot mitt i Tokyo, samtidigt serverade världens sötaste Robot sin ägare en kopp kaffe. Jag passade även på att gå ur Svenska Kyrkan.


Juli
Sommaren var här på heltid, jag hade tre veckor utav underbar semester. Och jag började förstå att jag hade lite för mycket känslor för fel person. Det vart ju rätt tillslut, men just då var det helt fel. Jag byggde tak, och vart brun. Badade och var på skogsfest för första gången på några år. Shit var jag saknar det. Det var solförmörkelse, och asien fick de finaste bilderna.


Augusti
Nätet överöstes med tributes till M.J och tekniken tog fler landmärken. Det var augusti-fest, och livet lekte. Jag försökte tyvärr dränka mina känslor för en tjej genom att umgås med en annan tjej så mycket jag kunde. Kanske inte den bästa lösningen. Men jag är bara människa. Annars var det nog inte så mkt här att rapportera.


September
Jag fyllde år, pappa kom på besök, och vi hade en förbannat bra helg. Saknar dig gubben min. Los Angeles stod i lågor. Hannes och Robban fyllde. Och det var Kultur-natt, ngn kultur lyckades vi inte insupa. Men en och annan Whiskey.


Oktober
Robban flyttar till haga, vi är nu alla samlade, nästan. Tobbe, vi väntar på dig. Varför är det så att ju närmare nutid jag kommer desto mindre kommer jag ihåg av vad som hänt? Robotar dansade, och Öl får fram roboten i dig. Folk gick mer i trappor än åkte rulltrappa.


November
Halloween passerade, Aqua, och fester i största allmänhet, Det festades tydligen en hel del. Vilket inte är helt fel, utan helt underbart.


December
Jag hade min sämsta spelning ngnsin, det kom snö, och vi hade en vit jul. Jag lyckades äntligen finna kärleken. Synd bara att man spanat på varandra i nästan nio månader redan. Varför gjorde man inget åt det? Och varför måste man förlora en av sina bästa vänner för att man skall kunna vara lycklig? Jul och nyår rockade. Och jag är en ny människa.

Kommentarer

  1. Tack för års-referat. =) Kul!

    SvaraRadera
  2. Ja, den där super-size Gundam'en var riktigt fin, till och med IRL ;)

    SvaraRadera
  3. @mooncloud så klart du såg den, IRL din lilla djäv......

    Va kul för dig. =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar