/// SÅ TYPSIKT MIG

vaknar upp på relativt tidigt på söndagsmorgonen. Jätte tidigt faktiskt. Kl 7 för att vara exakt.
Segar i sängen ngn halvtimme, slår på TVn. KL 9 bestämmer jag mig för att röra mig ner till affären för att inhandla lite frukost, då det till min stora förvåning är stängt.

Efter att ha spanat lite på klockan konstaterar jag att klockan nog bra är närmare 8. Jag gick upp kl 6 på en söndag! Fifan!

Så.. det som händer i samband med detta är att jag får vänta en timme till på frukost, så jag blir lite putt. Sätter igång HTPCn för att titta på ngt mer vettigt än nyhetsmorgon. Då datorn inte startar som jag vill utan klagar på en fil som inte står i kylen för tillfället så blir jag väldans ledsen.

Så. nu sitter jag här med en helt tom HTPC. Ty uFo lyckades med att tappa all information på alla sina hårddiskar till sin HTPC.. Alla filmer, program, serier, anime, E-Books, rubbet...
Så en väldigt modfäld uFo satt mer än halva söndagen, krampaktigt kramandes en utav sina hårddiskar, skrikandes sittandes på gatan, i regnet -

VARFÖR! Åhhhh VARFÖR?

-tänkt stråkar och fina effekter för att få stämning här-

Kommentarer

  1. Anonym4:47 em

    Stackare. (Jag hörde stråkarna och såg den underbara solnedgången)
    Enliten förvånad undran bara? Kan sånt verkligen hända? Säkerhetskopiering?
    Hoppas det aldrig händer mej! Jag vet inte hur man gör när man säkerhetskopierar.
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Anonym5:34 em

    Haha! så typiskt dig anders!

    SvaraRadera
  3. skall jag säkerhetskopiera så måste jag ju ha en hårddisktill. som är likastor som den jag redan har, för att "spegla"

    Annars kan jag bränna ut allt.. men det blir så jävla mångaskivor, lättare att ha allt på en gigantiskt hårddisk..

    Men jag skall börja "spegla" mina diskar. Musikmaskinen är speglad.

    tack Jonna, älskar dig med.. ^_-

    SvaraRadera
  4. Jag har inet upplevt problemet riktigt då jag är arbetslös och dagarna flyter ihop nästan, men snart är det ändring på det!

    Min mamma surade för att hon råkade stämpla in på jobbet 05:51 trots att hon började 07! Så du är inte ensam!

    SvaraRadera
  5. Tomas Helleberg: jo det är tydligen "lätt hänt"

    SvaraRadera

Skicka en kommentar