/// DEN OTREVLIGA UFO

Japps.. det är jag det.

Iallafall på senaste tiden. För andra gången på ganska kort tid så blir en kund förbannad på mig för att jag är otrevlig. Det fina med historien är som sådan.

jag vet att jag kan vara en otrevlig jävel. Fullt medveten om detta.
Men så här var det.

Han kommer in, stirrar på mig med ögon som på en iller, o kläcker.
-Skulle vilja ha 2 byggskyltar.
-Jaja, visst. Mått? Budskap? Färg?
-eh, som vanligt.
(ser nu att han har företagsnamnen på jackan)
-ah okej. Men ni har ingen "vanlig" skylt. Ni beställer nya varenda gång, är det inte dags att skaffa en standard ?
-Men ni gjorde väl skylten till "placera ngt här"?
-jag vet inte, jag har ingen aning om vart grejerna går. Jag vara gör dom -skratt-
-jaha,... jaja, mmm. men. Den senaste då?
-Ja det var en specialbeställd VEPA med specialmått som din chef själv beställde.
-Få se den då.
-jaja visst, vänta en liten stund på datorn bara.
-mm.

Det tar nu sin lilla stund, och jag plockar upp 2 versioner på olika skyltar dom har beställt.

-Ja men gör sådär,. sen tar du bort den här texten o sätter den här tilläggstexten övers.
-Men det är ju eran copy. Den kan du ju inte ta bort?
-Nehe,. varför inte?
-Visst. Du är chefen.
-Fan vad otrevlig du är. Föddes du sån eller ?
-ehh. sorry då.
-Va?
-jag sa förlåt.
-Var inte så dryg hela tiden. Vill du ha några kunder alls eller ?

Nu lackade jag.
-Är alla på erat företag lika glada i att klanka ner på folk ?


Sen berättde jag historien om när hans chef var inne senast. Då han först klagar på att jag e dryg, otrevlig, och oengagerad. Och sade saker som.

Kom med egna idéer, du är ju ändå experten på det här.
För att sedan när jag väl inlägger ngt tillägger
Det e faktiskt jag som bestämmer.
När han sen frågar mig vad jag tycker. och jag glant påpekar att det är mindre än 5minuter sedan han just sa att jag inte hade ngt att säga till om. Han var ju ändå den som bestämmer, han betalar ju.

Då bara garvade min nuvarande kund, o sa, ring när dom e klara. Och gick.

Så nu måste jag ha mig ett nytt jobb.. Alla som har ett jobb till mig RINGER MIG DIREKT!
Jag skiter i det här nu. Pallar inte mer. Funderar på att praktisera som Alkolist.

Kommentarer

  1. Anonym4:59 em

    Vad säger DIN chef?
    Mamma

    SvaraRadera
  2. jag lolla lite irl faktiskt för folk är verkligen dumma i hela jävla huvvet.

    SvaraRadera
  3. MIN chef säger inget.. han har inget hört. Han kan icke ta ställning.

    SvaraRadera
  4. Haha, kunden har alltid rätt säger de ju. De har fel. x)
    Jag har ett jobb till dig! Du är inte möjlöigtvis ljud-eller ljustekniker? :D

    Ha det bäst och ta ingen skit!

    :D//Flickan Med De Många Namnen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar