Statens skämt. Polisen.

Under Fredagskvällen, efter att ha druckit två groggar, och en öl (jag var inte speciellt onykter nej) så står jag mitt på drottninggatan medans jag rullar mig en cigarett, och vad kommer åkandes mot mig. Jo, en polisbil. Jag flyttar på mig och vinkar lite åt polisen, sarkastisk, självklart, ni känner ju mig. Gissa vad som händer. Jo då. dom griper mig, jajjamänsan. right there at the spot.
För vad? PL13. yeah.

Det underbaraste i historien är att dom menade på att jag hade slagit på bilen. Jo då. ja gud vad jag slog, en halvmeter ifrån bilen, vinkandes framdom i sidled. Fint konstapeln. Så vi åker mot Haga. Trodde jag, nae, efter att jag, visst, jag var välle inte den bästa "kund" dom kunde ha i sin lilla taxi, men att ha två st fullvuxna poliser som sitter o visslar, som en annan 7-åring, för att visa på att dom inte "lyssnade på mig, och inte skulle prata mer med mig" (kommer ni ihåg när ni gjorde ngt sådant senast ? man var välle runt 7, 8:a år va?) Gissa vart dom körde mig?
Till Eneby-centrum, Ja då. Fint.

Sötaste var att dom ringde in till "basen" för att meddela att dom hade en "PL13 från drottninggatan kl ngt:40 som dom körde till eneby kl ngt:48 (minuterna hade jag koll på, inte timmarna) och att jag skulle få klara mig där ifrån. Men dom rapporterade inte vem jag var, eller ngt. Så jag betvivlar att dom ens pratade med ngn över huvudtaget, jag hörde då ingen annan på andra sidan linjen, o så döv är jag inte.

Efter att jag hade fått kliva ur bilen så skulle han kolla på mina ID-handlingar, EFTER det hela? okej. Och jag skulle ta mig till haga självmant, från Eneby. Det kan inte ha vart så att dom inte hade ngt att göra o bara ville jävlas lite med ngn ? inte? jo.. till 110 underbara %. O då tänker vi på att JAG betalar lön till dessa dårar. Genom skatten. JAG, VI, svenska-folket betalar dessa ärkepuckon att glida runt i sina volvos, och placera folk helt fel i stan, på rent jävulstyg. Underbart. verkligen.

Jag anser att en privatisering av den svenska Polismakten är att föredra.
Jag vill inte betala dessa personer. Jag har ingen större lust att främja ett sådant beteende. om jag var en tjej? skulle dom agerat liknande? ställt av mig helt fel, o hoppas på det bästa. En liten våldtäkt kanske? eller att man kanske skulle stöta på några mindre trevligt sinnade människor, och bli halvt ihjälslagen? Vem skulle jag vända mig till då? Inte är det det svenska polisvänsendet i alla fall. Det står ju klart nu. Min tillit till polisen sopades bort just där.

Hade dom gjort sitt jobb, ansett att jag var "för full" och kört hem mig, och sett till att jag installerades i mitt hem. Ja, okej. Då är det befogat. Fortfarande att jävlas med mig, eftersom jag inte var så pass onykter. Men ändå. Dom har utfört det på ett korrekt sätt.

Men back till storyn. Efter att dom droppat av mig så hälsade jag "konstaplarna" att vi syns på stan om 20 minuter. Dom log, och påpekade att det skulle vara en nästintill omöjlighet. Fint. Jag sprang, som jag aldrig sprungit förut. ALDRIG! Så nu sitter jag, med en så sjuk träningsverk i benen, och ett förakt för svenska polisen.

Fint, HEJA SVERIGE.

Summa summarum. Privatisera Polismakten, o det snarast. Då måste man göra sitt jobb för att kunna få vara kvar, som med alla andra jobb.

Min kära mobil gick åt helvete under lördagen osså. Så Henke. jag behöver en mobil. O det snarast. tackar.

Kommentarer