/// LIVET. EN KORT SUMMERING.

Ibland har man bara för mycket att göra.
Eller för lite.

Vilket som, så har det betytt att jag inte sitter framför en dator 8 timmar om dagen. Vilket så klart har resulterat i att jag inte har tid, eller lust att blogga.

När jag bytte jobb för lite över ett år sedan, från ett slappt inne-jobb framför en dator, till ett jobb som alltid är utomhus, och utan dator, så ändrades ganska många parametrar av mitt liv.

Tiden med Elin är nog det jag ångrar mest, jag är iväg jämt, och är tyvärr allt för trött i kroppen för att orka ge Elin den tiden hon behöver. Jag skriver det här med Elin i knät, på en av våra ipads.

Att min Mac dog för två år sedan hjälpte inte häller, jag har varit mer eller mindre datorlös sedan dess. Inget musikskapande, ritande, kodande inget. Har nu en gammal PC som verkligen behöver en uppgradering, moderkort, CPU och ram för ett bygge av en hackintosh ligger på listan. 4k och jag kan börja.
Det kommer väl bli så att jag får köpa bräda och ram en månad, för att sen köpa CPU nästa. Pengar finns det inte så många.
Hade Sara haft inkomst så hade läget varit lite annorlunda. Just det är nog vårar största problem. Min lön räcker, men sista veckan så blir det lite panikartat.

Nu behöver Elin min uppmärksamhet.

Kommentarer