/// 2011.

Det är dags nu.
Tvåtusenelva, vi är verkligen inne i 2000-talet nu. På riktigt. Det känns som det var förra året bara som vi med spänning väntade, drömde, och pratade om 2000-talet. Allt skulle bli så mycket bättre. Jag vet inte om hypen riktigt levt upp till sitt namn.

Vad har vi för planer för 2011 då?

Hannes och Jag har börjat skapa musik på "riktigt". Vi har under många år nu pratat om det, försökt pilla, och så. Men inte förens nu har vi faktiskt bestämt oss för att göra något åt saken. Med hans melodisinne, och mitt lekande så skall vi nog kunna klämma fram något som både är nytänkande, och ett måste i din spellista. Det första projektet vi sysslar med är en gammal Trance-dänga av Hannes Morning Aier som vi bestämde behövde en uppfräschning, och framför allt lite av mitt lekande.


Elin.

Förra året var nog ett av mina bästa, jag hade väl inte så mkt musikaliska företag på gång, men jag vart ju faktiskt far. Jag fick något annat att lägga min energi och kärlek på. Det kändes på något sätt som om jag fick något att leva för. Det låter klyschigt, och vridet. Men på något sätt helt rätt. Att vakna på morgonen och sitta in i Saras lugna sovande ansikte, medans hon kramar våran Elin är något av det bästa som finns. Det kommande året kommer vara ett av det mest spännande åren i hennes utveckling, sitta, stå, ta sina första stapplande steg, tänder, kanske några ord, och en förståelse för sin omgivning. Helt klart värt att begrunda, bevaka, och dela med sig av.

Övrigt. 

2010 så flyttade Sara och jag ihop, det kan ju inte ha undgått någon, det går inte en dag utan att jag på ett eller annat sätt tänker på mina underbara vänner som hjälpte oss med flytten. Vad är eg oddsen för att just jag skall ha fått tag i vänner som bryr sig så mycket?

Mamma fyller 50, jo det är faktiskt sant. I år blir min, i mina ögon alltid så unga mor 50. Jag har aldrig riktigt tyckt att jag och Mia haft en sån riktig Mor/Son-relation. Inget ont menat. Men jag har mer känt en kompis-relation. Som en kompis mamma, som är mer som en mamma åt en själv.
Det där kom nog inte fram på rätt sätt. Jag älskar verkligen min mor, men jag har på senare tid inte tänkt på henne som min mor, hon är en av mina bästa vänner helt enkelt. Nej robban, hon kommer inte ta din plats.
Men efter att Elin kom, så har den här kompis-relationen mer och mer övergått till att jag ser på henne som Elins Farmor, vilket då indirekt betyder min Mor.

Kommer 2011 bli mitt bästa år? Eller kommer saker och ting rasa runt mig som tidigare år? Förra året var det första för mig på allt för länge sedan som faktiskt inte hade en enda stor nedgång. Vissa av ens vänner har lämnat stan, vissa har separerat, men mitt egna liv har bara gått uppåt. Har det helt enkelt stabiliserat sig? Är det så här det kommer vara?

Vi kan bara vänta o se. Bring it On! 

Kommentarer