/// TRÄNINGSVÄRK

Så har äntligen augusti-festen kommit till ända, och man har rört en hel del på sig. Att leka med Robban var mer eller mindre obligatoriskt under sådana tillställningar, det var bara att räkna med. =)

Fredagen - den roligare dagen.
Träffade Robban på den Salige Munken efter att jag i sällskap med några vänner från en svunnen tid avnjutit några öl och pratat minnen. Sen började festen. Eller vad man skall säga. Vi är helt enkelt för gamla för det här. Vi vandrade runt en bra stund bara för att hitta oss ett öl-tält att spendera pengarna i.
Vi passerade Black Lion, där det tyvärr varför mkt folk, så vi begav oss till Bishop. Där en öl kostade hela 52kr,. Hutlöst!


den där hemska cidern med allt för många chilinötter.

Efter att ha förstört Oni's cider med chilinötter så kållades det förverkerier, vi började nu bli lagom glada, pang boom tjong. Efter att ha sett OS-invigningen på TV några dagar innan, så kändes detta mer eller mindre som ett skämt. till MAX med språng för mat.
Vi brukar gå förbi MAX för att intaga föda EFTER att vi har vart ute, och vi är på väg hem. Så efter maten så funderade jag allvarligt på att bege mig, just hemåt. Tills man kollade klockan. 23.05.

Upp på stan igen med språng. Nu börjades det slitas åt olika håll. Vårt lilla gäng hade nu delat upp sig i två ligor. En som bara vill in på alla pubbar och dricka, och en som vill leka, åka karussell och käka sockervadd. Jag, Håkan och Tobbe tillhörde den sista.

Men karussellerna var en besvikelse. Det hände lixom inget. Det var inte många år sedan jag hade ett hysteriskt fnitter när jag åkte. Nu var det nästan sömnmedicin. Sorligt, tråkigt. Men huxflux så var klockan o1.oo, allt stängde. Vänta på en taxi åt Håkan, och poff så var klockan för mkt för att det skulle kännas aktuellt att betala 120:- för att roa sig på Palace i en timme och 10 minuter. Nae, hem, sova o leka imårgon.

han ser ändå ganska glad ut.

Lördag - den inte så roliga dagen.
På lördagsmorgonen vräker jag ut mig i fönstret för att ta morgonblosset, och där går Nilz förbi, nynnandes på ngn dålig låt. Så vi bestämde att ja skulle köpa med mig lite frulle, och komma över för en gemensam frukost, två vuxna män imellan.

1L Yoggi, Vaniljsmak
2pk Kaffe (han fick det ena)
1L Mjölk, Röd (fick han behålla)
1pk Start naturell
1pk Cigg.

150:-

Helt enkelt en kalas-frukost. Försökte titta på Rovdjuret, men vi tappade intresset alltför fort. Ist kom vi på den underbara idéen att vi skall försöka få ihop gänget o börja lira paintball. VILKA ÄR MED?
Efter frukost var det systemet som gällde. Hem, käka, duscha och allt. Var kalastaggad för att ge mig ut o leka med Jani, plus följe. Men väl upp hos jani så rann allt av mig. Kastade i mig min dricka, kom ner på stan, drack en helt galet dyr öl. Och satt nog mest och såg sur ut på min parkbänk.

Vägen hem lät som om man var ute med Miniorerna i scouterna. Guuud vad du kan klaga Majken lille.

Söndag - Rör på ditt gamla arsle.
Parkour! Yes. efter nästan 3års stillasittande så skulle man äntligen ut o röra på kroppen igen. Sagt och gjort. Jag o dan fick tyvärr vänta på Husser i nästan en timme, men han kom tillslut, med flicka. Dan och jag hade under den tiden kört lite väl hård uppvärming, så vi var mer eller mindre nere för räkning. Mer läsk, och iväg.

Ner mot industriområdet där alla dom gamla spotsen var. Vi alla tre började genast känna av att vi varit borta från parkouren något för länge. Saker man vet att man klarat, funkade inte riktigt denna gång. Jag blev även varse om i vilket dåligt skick mina skor var. Att vandra hemåt efter fyra var ett rent helvete. Förbi picco för en pizza att avnjuta framför en god Anime. Sen gjordes inte många tum.

Nu ser vi fram imot nästa helg. Jag, Robban plus Jimmy goes Malmö.

Kommentarer